اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف همدان:

همدان رتبه نخست کشوری را در محافل انس قرآن کسب کرد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: استان همدان در ماه رمضان سال جاری رتبه نخست کشوری را در برگزاری محافل انس با قرآن کریم کسب کرد.

همدان رتبه نخست کشوری را در محافل انس قرآن کسب کرد

حجت‌الاسلام محمد احمدوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در زمینه ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه، این هدف را گام مؤثری در راستای بالندگی معنوی و دینی اقشار مختلف مردم خصوصاً جوانان دانست.

وی با تأکید بر لزوم توجه دادن به امر قرائت قرآن کریم اذعان کرد: هر چقدر جوانان و نوجوانان این مرز و بوم با فرهنگ قرآنی و شیعی انس بیشتری پیدا کنند، به همان میزان نیز از هجمه‌های دشمنان به دور خواهند بود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به برنامه اوقاف و امور خیریه در زمینه تربیت حفاظ و قاریان طبق منویات مقام معظم رهبری، به برگزاری جلسات و محافل مختلف قرآنی با حضور اقشار مختلف مردمی در سطح استان همدان به میزبانی بقاع متبرکه اشاره کرد.

وی با اشاره به تشدید برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان نیز بیان کرد: استان همدان در بحث تعداد قرائت و کمیته قرائت قرآن کریم در سطح کشور رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

احمدوند با اشاره به حضور قاری مصری (شیخ محمدحسن ابوورده) در رمضان امسال در همدان، تصریح کرد: با حضور این قاری مصری در ماه رمضان امسال 17 محفل انس با قرآن در مساجد، ادارات و بقاع متبرکه سطح استان همدان انجام شده است.

وی با اشاره به هماهنگی بسیار خوب از سوی ادارات استان همدان در برپایی محافل انس با قرآن، تصریح کرد: امسال نه تنها از نظر کمی بلکه از نظر کیفی نیز اوقاف همدان در زمینه قرائت قرآن کریم پیشتاز بوده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به استقبال پرشور مردم از محافل انس با قرآن کریم در همدان، عنوان کرد: میانگین تعداد نفرات شرکت‌کننده در هر محفل انس با قرآن حدود یک هزار نفر در سطح استان همدان است.

وی در پایان سخنان خود ابراز کرد: بهره‌گیری از مفاهیم قرآنی و نیز توجه دادن به فرهنگ قرآنی در جامعه وظیفه شایان توجهی است که در راستای تحقق آن علاوه بر نهادهای فرهنگی و دینی کشور، همگان نیز مسئول هستند.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول