اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی خبر داد

تشکیل کارگروه‌ برای حل مشکلات مردم در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر

خبرگزاری فارس: نماینده دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای حل مشکلات مردم در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر خبر داد.

تشکیل کارگروه‌ برای حل مشکلات مردم در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان حجت‌الاسلام موسی احمدی شامگاه شنبه در نشست کارگروه زمین و مسکن شهرستان کنگان اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که مردم شهرستان کنگان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند مشکل مربوط به سنددار کردن منازل مسکونی این شهرستان است و باید عزم خود را برای حل این مشکل جزم کنیم.

نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در ارتباط با این مشکل نشست‌هایی با مدیران استانی ذی‌صلاح در این امر داشته‌ایم و امیدواریم با تشکیل کارگروه مدیران مرتبط با زمین در شهرستان کنگان مشکل سنددار کردن واحدهای مسکونی این شهرستان برطرف شود.

احمدی بیان کرد: در ماه‌های اخیر شاهد تشکیل کارگروه‌های تخصصی در عرصه‌های مختلف به منظور حل مشکلات و مسائلی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بوده‌ایم و تشکیل کارگروه مدیران مرتبط با زمین در شهرستان کنگان در حل مشکل سنددار کردن منازل مسکونی این شهرستان بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی اضافه کرد: برون‌رفت از عدم تثبیت مالکیت، مشکلی است که مردم سال‌ها با آن مواجه هستند و در صورت حل این مشکل، امنیت، آسایش، رفاه و راحتی مردم را به دنبال خواهد داشت.

این مسئول تصریح کرد: سنددار کردن املاک مبتنی بر قانون سامان‌دهی املاک و آیین‌نامه‌های اجرایی آن است که در سال 90 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: تنها راهکار حل مشکل سنددار کردن املاک در شهرهای زیر 25 هزار نفر و روستاها اجرای قانون ساماندهی املاک است که در این خصوص وزیر راه و شهرسازی این امر را به بنیاد مسکن تفویض اختیار کرده است.

احمدی در ارتباط با وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه سنددار کردن املاک در نقاط شهری و روستایی اضافه کرد: بنیاد مسکن نیز در ادامه اجرای ماده 133 که قبلاً در روستاها رسالت سنددار کردن را بر عهده داشت اکنون در شهرها نیز این رسالت را بر عهده دارد.

وی در ارتباط با وضعیت اجرای ماده 133 گفت: این ماده قانونی برای املاکی به تصویب رسیده که مردم در اراضی مورد تصرف ساختمان احداث کرده‌اند و به هر دلیلی سند مالکیت دریافت نکرده‌اند.

نماینده مردم دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیران باید قانون ساماندهی و آیین‌نامه اجرایی آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند اذعان کرد: مدیران دستگاه‌های مربوط با این امر باید توان خود را برای اجرایی کردن این قانون و برطرف کردن دغدغه‌های مردم به کار بندند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول