اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان خبر داد

تصویب 77 طرح کشاورزی در کارگروه توسعه کشاورزی درمیان

خبر گزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: در سال جاری 169 طرح کشاورزی به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان در کارگروه کشاورزی ثبت نام کرده‌اند که تعداد 77 طرح به تصویب رسیده است.

تصویب 77 طرح کشاورزی در کارگروه توسعه کشاورزی درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه کشاورزی درمیان با بیان اینکه تاکنون 17 طرح به بانک‌های عامل برای تسهیلات معرفی شده‌اند، اظهار کرد: تعداد 50 طرح از کل طرح‌های مصوب شده در زمینه توسعه مشاغل خانگی در شهرستان است.

وی از اختصاص شش میلیارد و 950 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک و دارایی برای اجرای 26 عنوان طرح مختلف به جهاد کشاورزی درمیان در سال جاری خبر داد و افزود: این مبالغ در زمینه توسعه آبداری مکانیزه، تسطیح اراضی سنتی و اصلاح باغات هزینه می‌شود.

فرماندار درمیان خرده‌مالکی بودن اراضی کشاورزی،‌ توان مالی پایین کشاورزان، بالا بودن میانگین سنی کشاورزان و عدم استقبال سرمایه‌گذاران از طرح‌های کشاورزی را از مهم‌ترین موانع و مشکلات موجود برای توسعه کشاورزی درمیان دانست.

براتی از ایجاد 263 فرصت شغلی جدید توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به اعتبارات کارگروه توسعه بخش کشاورزی ایجاد اشتغال بخش کشاورزی رشد چشمگیری در سال جاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه 8 هزار و 870 تن گندم و جو در سال زراعی جاری از مجموع 2 هزار و 883 هکتار اراضی زیر کشت این محصول برداشت شده است، ادامه داد: از این میزان 5 هزار و 832 تن گندم و مابقی جو است.

فرماندار درمیان با اشاره به عدم تغییر در تولید این محصولات به علت تداوم خشکسالی‌ها و کاهش دبی آب اضافه کرد: استفاده بهینه از منابع آبی موجود و تأسیس شرکت سهامی زراعی در شهرستان از نیازهای ضروری توسعه بخش کشاورزی به شمار می‌رود.

براتی افزایش اشتغال، ارتقای کمی و کیفی محصولات کشاورزی و استفاده بهینه از منابع را از مهم‌ترین اهداف تشکیل این کارگروه دانست و ابراز داشت: اجرای طرح‌های کشاورزی، دامداری و مرغداری در مناطق مرزی فرصت مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار است.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول