اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان محیط زیست

نشست کارگروه تخصصی محیط زیست در پارس جنوبی برگزار شد

خبرگزاری فارس: در جلسه‌ای با حضور کارشناسان و مسئولان ارشد محیط زیست استان بوشهر و پارس جنوبی، نشست کارگروه تخصصی محیط زیست در پارس جنوبی برگزار شد.

نشست کارگروه تخصصی محیط زیست در پارس جنوبی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه رئیس اچ.اس.ای مجتمع گاز پارس جنوبی پیش از ظهر امروز در این نشست اظهار داشت: این نشست در واقع در راستای اجرایی کردن ماده 192 قانون برنامه‌ پنجم و با رویکرد نصب سیستم پایش لحظه‌ای برگزار می‌شود و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

علیرضا نجومی افزود: رعایت مسایل ایمنی و زیست‌محیطی در مناطق عملیاتی ارزش و اهمیت زیادی دارد و نباید دست کم گرفته شود.

وی خواستار تعامل و هماهنگی بیش از پیش واحد حفاظت محیط زیست مجتمع با اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر شد و اذعان داشت: پارس جنوبی دارای موقعیت و جایگاه حساسی است و مسایل زیست‌محیطی در اولویت قرار دارد.

رئیس محیط زیست مجتمع گازی نیز در ارتباط با هدف برگزاری نشست توضیحاتی ارائه داد و با اشاره به الزام نصب سیستم پایش لحظه‌ای در نقاطی که از لحاظ فنی قابلیت نصب دارند گفت: لازم است با توجه به تحریم‌ها نگاه واقع‌بینانه‌ای به لحاظ اقتصادی و اجرایی به این سیستم‌ها و هزینه‌ بالای آن داشته باشیم.

محمد حیدری‌پور به تشکیل کارگروه‌های فنی مجزا در سطح مجتمع به منظور نصب سیستم پایش لحظه‌ای با رویکرد واقع‌بینانه اشاره کرد و یادآور شد: درخواست می‌کنیم که نماینده‌ کارگروه هر پالایشگاه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده برای استقرار این سیستم به ویژه در واحدهای تصفیه پساب ارائه دهند.

محمد فقیه کارشناس اداره کل محیط زیست استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: تمام شرکت‌ها موظف به استفاده از سیستم‌های استاندارد برای دست‌یابی به اعداد قابل قبول می‌باشند که در نهایت دستگاه انتخابی توسط شرکت باید از لحاظ رنج اندازه‌گیری، نوع روش استاندارد اندازه‌گیری و سایر خصوصیات به تایید اداره کل محیط زیست استان برسد.

همچنین مشاور نصب سیستم‌های آنلاین واحد‌های تصفیه پساب اداره کل محیط زیست استان بوشهر نیز در ارتباط با انواع روش‌های اندازه‌گیری پارامترهای مختلف در پساب، انواع سنسورهای موجود و معایب و مزایای هر کدام توضیحاتی ارایه داد.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول