اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون استاندار گلستان انجام شد

برگزاری شانزدهمین کارگروه توسعه بخش کشاورزی در گلستان

خبرگزاری فارس: شانزدهمین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان با حضور رضا غلامی معاون برنامه‎ریزی استاندار گلستان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

برگزاری شانزدهمین کارگروه توسعه بخش کشاورزی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عصر شنبه در این کارگروه مقرر شد که دستگاه‎ها از پذیرش خرید تراکتور، کمباین و هرگونه ماشین‎آلات کشاورزی خارج از طرح مصوب و به صورت انفرادی و یا شرکت‎های مکانیزاسیون خودداری کنند.

همچنین برابر مصوبه کارگروه ملی، پرداخت تسهیلات طرح‎های مکانیزاسیون به صورت انفرادی از تاریخ یکم مرداد ماه امسال ممنوع شده ولی تعیین مصوبات قبلی ستاد در این خصوص به قوت خود باقی است و بانک‎ها موظف به پرداخت تسهیلات هستند.

شناسایی طرح‎ها با تعیین موقعیت جغرافیایی محل اجرا یکی دیگر از اولویت‎های این کارگروه عنوان شد و ارائه آن به دبیرخانه کارگروه ملی طرح توسعه بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفت به گونه‎ای که امکان کنترل پیشرفت فیزیکی طرح‎ها در عرصه وجود داشته باشد که تاکنون چهار شهرستان در این راستا اقدام کرده‎اند.

280 کارشناس گیاه دارویی در استان وجود دارد و امکان کشت 20 نوع گیاه دارویی نیز پیش‎بینی شده است که به طور ویژه جهاد دانشگاهی استان اعلام آمادگی کرده تا هر میزان تولیدی را که در این زمینه وجود داشته باشد، خریداری کند.

در این کارگروه مقرر شد تا آب منطقه‎ای در راستای تامین آب قطعات استعدادیابی شده، اقدام کند.

همچنین به اعلام مزیت‎ها و اولویت‎های طرح توسعه کشاورزی از سوی فرمانداران تاکید شد تا هر چه زودتر نسبت به استعدادیابی طرح‎ها به دبیرخانه ستاد اعلام کنند که در این زمینه فقط دو شهرستان اعلام آمادگی کرده‎اند.

در این کارگروه از وجود 29 میلیارد طرح زودبازده خبر داده شد که خوشبختانه امکان پرداخت سریع تسهیلات در این زمینه وجود دارد و بانک کشاورزی موظف شد تا نسبت به پرداخت تسهیلات طرح‎های زودبازده معرفی شده اقدام کند.

همچنین پرداخت هزینه نصب کنتور هوشمند از محل تسهیلات طرح توسعه کشاورزی تصویب و مصوب شد.

بر اساس این گزارش نمایندگان اداره کل شیلات، استانداری، اداره کل محیط زیست و فرمانداران شهرستان‎های کردکوی، گمیشان و بندرترکمن در خصوص امکان ایجاد مزارع پرورش ماهی در حریم رودخانه قره‎سو و گرگانرود انجام گیرد.

همچنین بر لزوم تامین آب اراضی استعدادیابی شده تاکید شد و تاکنون 470 میلیون مترمکعب آب از سوی آب منطقه‎ای استان تخصیص یافته است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول