اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

اردبیل بالاتر از میانگین جهانی بیمار سرطانی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اردبیل بالاتر از میانگین جهانی بیمار سرطانی دارد که تلاش می‌شود آمار موجود با راه‌های پیشگیری به حداقل برسد.

اردبیل بالاتر از میانگین جهانی بیمار سرطانی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل فرهاد پورفرضی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات بیمارستانی در اردبیل اظهار داشت: به نظر می‌رسد یک هزار و 380 بیمار مبتلا به سرطان در استان اردبیل شناسایی شده که بخش عمده‌ای از آنها بیماران سرطانی معده و مری هستند.

وی با اعلام این‌که در دنیا به ازای هر 100 هزار نفر 150 مورد سرطان پیش‌بینی و ثبت شده است، تصریح کرد: این در حالی است که در جمعیت 1.5 میلیون نفری استان اردبیل تعداد یک هزار و 380 بیمار سرطانی تاکنون شناسایی شده است.

پورفرضی با یادآوری این‌که بیماری‌های مختلف منجر به سرطان در حال افزایش است، خاطر نشان کرد: اولین علت مرگ و میرها در استان بیماری‌های قلبی و عروقی است و در مرحله دوم و سوم سرطان و حوادث و سوانح قرار دارند به طوری که می‌توان اذعان کرد 15 درصد از جمعیت استان به دلیل سرطان فوت می‌کنند.

این مسئول با یادآوری این‌که عوامل متعددی در بروز و ظهور سرطان دخیل بوده و نمی‌توان منطقه‌ای را از این لحاظ سرآمد اعلام کرد، ادامه داد: ما با تشکیل گروه‌های تحقیق و بررسی به همت دانشگاه تهران و همچنین دانشگاه‌های بین‌المللی در صدد بررسی و علت‌یابی بیماری سرطان در استان هستیم که امیدواریم با به ثمر نشستن نتایج و بررسی‌های کارشناسی در سال‌های آینده بتوانیم به صورت جدی راه‌های پیشگیرانه را مد نظر قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: شایعات مختلفی در سطح جامعه اعم از سمپاشی گسترده مزارع، نزدیکی منازل به دکل‌های مخابراتی و یا استفاده از برخی غذاها در بروز سرطان پذیرفتنی نیست و به هیچ وجه چنین پیش فرض‌هایی در بروز سرطان صحت ندارد.

به گزارش فارس، قائم مقام وزیر بهداشت ضرورت راه‌اندازی بیمارستان تخصصی مداوای بیماران سرطانی مری و معده را در استان ضروری اعلام کرد و بیان داشت: ما امیدواریم در این زمینه با کسب مجوز لازم نسبت به راه‌اندازی این بیمارستان تخصصی اقدام کنیم.

پورفرضی همچنین از کاهش پنج تا 10 درصدی سزارین در تولد کودکان خبر داد و یادآور شد: این کنترل و کاهش در دستور کار کمیته مرگ و میر مادران قرار گرفته است که امیدواریم با اقدامات کنترلی برای جلوگیری از افزایش سزارین زایمان بی‌درد توسعه و گسترش پیدا کند.

وی از راه‌اندازی این شیوه زایمان طبیعی در بیمارستان علوی اردبیل از نیمه‌دوم امسال خبر داد و گفت: این اقدام می‌تواند زنان باردار را به سمت استفاده از شیوه‌های طبیعی در زایمان سوق دهد.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول