اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص طب تسکینی در اصفهان:

طب تسکینی عوارض بیماری‌های سرطانی را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: متخصص بیماری‌های خون و سرطان و طب تسکینی در اصفهان گفت: نخستین مرکز طب تسکینی در بیمارستان سید‌الشهدا اصفهان را‌ه‌اندازی شده است و استفاده از این طب در راستای کاهش مشکلات و عوارض ناشی از بیماری‌های سرطانی نقش موثری دارد.

طب تسکینی عوارض بیماری‌های سرطانی را کاهش می‌دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عبدالرحیم حزینی ‌در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت ابعاد مختلف سلامتی انسان‌ها اظهار داشت: تمام ابعاد مختلف سلامتی و بیماری بر روی یکدیگر اثر می‌گذارند و انسان‌ها باید به تمام ابعاد جسمانی، روحی، روانی، معنوی و اجتماعی خود توجه کنند.
وی به ضرورت دستیابی به سلامتی کامل اشاره کرد و افزود: دستیابی به این موضوع بدون توجه به کمیت و کیفیت زندگی میسر نمی‌شود و این موضوع به عنوان بخش ضروری زندگی اجتماعی و فردی بشر محسوب می‌شود.
متخصص بیماری‌های خون و سرطان و طب تسکینی در اصفهان با اشاره به طب پالیاتیو و اهمیت آن در راستای ارتقای سلامتی انسان‌ها تصریح کرد: پالیاتیو در ایران به طب تسکینی معروف بوده و این طب در جامعه امروز به میزان بسیاری پیشرفت کرده است.
وی اضافه کرد: طب تسکینی به مجموعه خدمات گسترده برای درمان علایم، استرس‌ها و نا‌خوشی‌های ناشی از بیماری‌های صعب‌‌العلاج بوده و در بیشتر کشور‌های در کنار تخصص‌های دیگر و به هر صورت ممکن برای این بیماران ارائه می‌شود.
حزینی با اشاره به اینکه این طب در راستای درمان بیماری سرطان نقش موثری دارد، تاکید کرد: سرطان امروزه یک بیماری مزمن نیست بلکه این نوع از بیماری یک معضل اجتماعی محسوب می‌شود.
وی به ضرورت آشنایی مردم با طب تسکینی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر تشخیص بیماری سرطان برای خود بیمار و خانواده او یک بحران محسوب می‌شود و خانواده‌ها باید نگاه خود را نسبت به این بیماری تغییر بدهند.
متخصص بیماری‌های خون و سرطان و طب تسکینی در اصفهان بیان داشت: امروزه طب تسکینی بسیاری از عوارض جانبی را در بیماران صعب‌ا‌لعلاج و به ویژه در بیماری‌های سرطانی به میزان بسیاری کاهش می‌دهد و معضلات ناشی از آنها را کنترل می‌کند.
وی به نتایج حاصل از استفاده از این نوع طب در درمان بیماری‌ها اشاره کرد و گفت: این نوع طب علاوه بر کنترل بیماری‌ها و درمان‌های سنگین آن، بیمار و خانواده او را به زندگی عادی و روزمره خود باز می‌گرداند.
حزینی اظهار داشت: نخستین مرکز طب تسکینی در بیمارستان سید‌الشهدا اصفهان راه‌اندازی شده است و استفاده از این طب در راستای کاهش مشکلات و عوارض ناشی از بیماری‌های سرطانی نقش موثری دارد.
وی به کاهش عوارض و ضرر و زیان‌های ناشی از بیماری‌های صعب‌العلاج با استفاده از طب تسکینی اشاره کرد و افزود: طب پالیتیو بسیاری از مشکلات اجتماعی، اقتصادی، روحی، روانی و اعتقادی را در این نوع از بیماران و خانواده‌های آنها کنترل می‌کند.
متخصص بیماری‌های خون و سرطان و طب تسکینی در اصفهان با اشاره به اقدامات متخصصان طب پالیتیو در راستای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج تصریح کرد: این متخصصان ابهامات موجود در مورد این بیماری را برطرف می‌کنند و اطلاعات صحیح علمی را برای درک فرهنگی و توان بیمار در اختیار این اشخاص و خانواده‌های آنها قرار می‌دهند.
وی اضافه کرد: درمان سرطان عاری از عارضه نیست و یکی از دیگر اقدامات متخصصان طب پالیتیو برطرف شدن علایم ناشی از درمان بیماری است.
متخصص بیماری‌های خون و سرطان و طب تسکینی در اصفهان با اشاره به ضرورت آموزش بیماران سرطانی در راستای علایم، عوارض و درمان تاکید کرد: سرطان یک بیماری بحران‌زا و دگرگون‌کننده است که اثرات ناشی از آن بیمار و اطرافیان او را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
وی بیان داشت: متخصصان طب تسکینی در مورد بیماری سرطان به بیمار و خانواده او مشاوره می‌دهند و آنها را نسبت به این موضوع و نحوه مقابله با آن آشنا می‌کنند.
حزینی به یکی از مهم‌ترین وظایف مهم طب تسکینی اشاره کرد و ادامه داد: در این نوع طب به معنویت‌گرایی به صورت ویژه توجه می‌شود و متخصصان طب پالیتیو با مشاوره‌های معنوی و مذهبی می‌توانند مسائل ریشه‌ای، معنوی و اعتقادی بیماران را تقویت کنند.
وی با اشاره به راه‌اندازی درمانگاه طب تسکینی در اصفهان گفت: این مرکز از دو سال گذشته با کمک خیران موسسه آفاق لقای آفتاب در محل مرکز سرطان اصفهان راه‌اندازی شده است و در این مرکز اهداف این طب به بیماران و خانواده‌های آنها به صورت 24 ساعته ارائه می‌شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول