اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

بیماری‌های قلب و سرطان در مازندران رو به افزایش است

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: کم‌تحرکی عامل اصلی بسیاری از بیماری‌ها است و بیماری‌های دیابت، قلب و عروق و سرطان در مازندران رو به افزایش است.

بیماری‌های قلب و سرطان در مازندران رو به افزایش است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمدعلی عنایتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره حضور پژوهشگران دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جشنواره تحقیقات رازی اظهار داشت: در این جشنواره، دانشگاه‌ها طرح‌های تحقیقاتی خود را به صورت حقوقی برای بررسی و اعلام نظر در اختیار داوران قرار می‌دهند.
وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور 17 پژوهشگر موفق شد مقام اول این دوره از جشنواره را در بین دانشگاه‌های تیپ دو کشور کسب کند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران دلایل برتری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران را حضور در کنگره‌های داخل و خارج و چاپ تعداد مقالات عنوان و بیان داشت: فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان در جشنواره رازی در چندین مرحله داوری می‌شود.
وی درباره عملیاتی کردن طرح‌های پژوهشی دانشجویان و پژوهشگران خاطرنشان کرد: عملیاتی کردن طرح‌های پژوهشی در کشور در دست بررسی و در برخی مراکز دانشگاهی در حال اجرا است.
عنایتی ادامه داد: پژوهشگران در بسیاری مواقع شکاف‌ها و ضعف‌ها را اعلام می‌کنند، ولی کارشناسان باید با بازنگری در طرح‌های پژوهشی نسبت به رفع مشکلات در بیمارستان‌ها اقدام کنند.
این مسئول از اختصاص یک درصد بودجه دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی پژوهشگران خبر داد و یادآور شد: برای کاهش فاصله بین طرح‌های پژوهشی و عملیاتی شدن طرح‌ها، نیاز به همکاری توسط سایر دستگاه‌ها احساس می‌شود.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به آمار رو به افزایش بیماری‌های دیابت، قلبی عروقی و سرطان در مازندران خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه دغدغه‌های سلامت را از طریق رسانه‌ها در اختیار عامه مردم و یا مسئولان قرار می‌دهند، ولی مسئولیت اجرایی با سایر دستگاه‌ها است.
عنایتی به برنامه‌های کارگروه سلامت در استان مازندران اشاره کرد و یادآور شد: کم‌تحرکی عامل اصلی بسیاری از بیماری‌ها است، ولی آمادگی سایر دستگاه‌ها برای کنترل و ایجاد نرم‌افزار لازم برای جلوگیری از بیماری‌ها نیز جزء شرط لازم است.
وی نقش دانشگاه‌ها در کنترل سلامت جامعه را 30 درصد اعلام و گفت: ایجاد فضای مناسب برای انجام تحرکات ورزشی، کنترل نظارت بر کاهش استفاده از سموم کشاورزی برعهده دانشگاه نیست.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی با انجام آزمایش بر روی عوامل تاثیرگذار بر سلامت تنها بر سلامت و یا عدم سلامت آن اظهارنظر می‌کند که پیگیری‌های بعدی مربوط به مسئولان بالادستی در استان است.
این مسئول در پایان با اشاره به اظهارنظرهای سازمان جهاد کشاورزی درباره کاهش مصرف سموم در محصولات کشاورزی اذعان داشت: اظهارات مسئولان جهاد کشاورزی در دانشگاه علوم پزشکی بررسی می‌شود و نتیجه نهایی در کارگروه سلامت به بحث و بررسی گذاشته می‌شود و در اختیار مسئولان استان قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول