اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شناسایی 1082 بیمار سرطانی

سرطان در چهارمحال و بختیاری رشد چشمگیری داشته است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی چهارمحال و بختیاری از رشد چشمگیر بیماری سرطان در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر یک هزار و 82 بیمار سرطانی در این استان شناسایی شده است.

سرطان در چهارمحال و بختیاری رشد چشمگیری داشته است

علی‌رضا اصغرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: بیماران سرطانی تنها بیماران خاصی هستند که از مزایای بیمه بهره‌مند نبوده و همین عامل مشکلات بسیاری برای آن‌ها به وجود آورده است.

وی افزود: طبق آمار رسمی تاکنون یک‌هزار و 82 بیمار سرطانی در این استان شناسایی شده است که البته بیمارانی نیز هستند که هنوز خود را به مراکز درمانی معرفی نکرده‌اند.

اصغرزاده با بیان اینکه بیماری سرطان در این استان در سال‌های اخیر رشد بسیاری داشته است، گفت: تعداد بیماران سرطانی در سال 88 افزون بر 700 نفر و در سال 90 نیز 900 نفر بوده این در حالی است که این آمار در سال جاری به یک‌هزار و 82 نفر رسیده که بسیار نگران‌کننده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به هزینه‌های بالای درمان این بیماری، اظهار داشت: یک دوره درمان بیماری سرطان، هفت مرحله است که در طول یک ‌سال انجام می‌شود و هزینه‌ای افزون بر 50 میلیون تومان بر بیمار تحمیل می‌کند.

اصغرزاده بر ضرورت حمایت بیش از پیش بیماران سرطانی تاکید کرد و گفت: بسیاری از داروهای مصرفی بیماران سرطانی تحت پوشش بیمه نیست و بیمه تنها هزینه بیمارستان و جراحی این بیماران را تقبل کرده است.

وی ادامه داد: باید سازوکاری ایجاد کرد تا بتوان از این بیماران حمایت بیشتری به عمل آورد و آن‌ها را از مشکلات مالی و اجتماعی بسیاری که با آن روبرو هستند، رهایی داد.

اصغرزاده، تهیه سرفصل‌های حمایتی را راهکار مهمی در راستای حمایت از بیماران خاص برشمرد و افزود: باید سرفصل‌هایی برای حمایت از بیماران خاص قرار داد تا بتوان از این طریق از دردمندی آن‌ها کاست و حمایت‌های لازم را از آن‌ها به عمل آورد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این استان با کمبود تجهیزات و امکانات درمانی در رابطه با بیماری سرطان روبرو است که باید در تامین این تجهیزات تلاش کرد.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول