اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر املاک شهرداری قم:

شهروندان از خرید زمین‌های فاقد توافق با شهرداری خودداری کنند

خبرگزاری فارس: مدیر املاک شهرداری قم در توصیه به همشهریان قمی گفت: شهروندان به منظور جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان احتمالی از خرید زمین‌های فاقد توافق که ماده 101 اصلاحی قانون شهرداری‌ها را رعایت نکرده‌اند، خودداری کنند.

شهروندان از خرید زمین‌های فاقد توافق با شهرداری خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی‌اصغر جدی اظهار داشت: صاحبان املاک به منظور جلوگیری از تضییع حقوق خود و شهروندان و جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان احتمالی از خرید و فروش زمین‌های فاقد توافق با شهرداری خودداری و از قوانین شهرداری تمکین کنند.

وی افزود: از آنجا که به موجب مفاد ماده 101 قانون شهرداری‌ها، تفکیک املاک داخل محدوده شهرها می‌بایست پس از رعایت کلیه ضوابط شهرسازی و به تبع آن طرح تفصیلی و پیش‌بینی همه سرانه‌های شهری و تصویب مراجع ذیربط من جمله شورای محترم اسلامی شهر و بعضا کمیسیون ماده پنج حادث شود پس مالکین قبل از تفکیک املاک نسبت به توافق با شهرداری اقدام کنند.

مدیر املاک شهرداری قم گفت: صرفاً شهرداری‌ها متولی و مجری ضوابط تفکیک املاک داخل محدوده شهری بوده امّا اخیراً مشاهده شده است که عده‌ای از مالکین املاک بزرگ در سطح مناطق هشت گانه شهر بدون رعایت مراتب فوق اقدام به قطعه‌بندی و فروش املاک فاقد توافق کرده‌اند.

وی ضمن اشاره به درج فراخوان در جراید محلی توسط برخی از مالکین در خصوص فروش زمین‌های فاقد توافق با شهرداری اذعان داشت: برخی از مالکین بدون مراجعه به شهرداری و انجام توافقات لازم مبادرت به فروش املاک به شهروندان محترم می‌کنند که بی‌شک این اقدام نه تنها خسران زیادی برای خریداران قطعات فوق در بر خواهد داشت بلکه عدم امکان صدور پروانه ساختمانی و بروز مشکلات و مضایق فراوان برای شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی را در پی خواهد داشت.

جدی بیان کرد: فروش زمین‌های فاقد توافق به علت پایین بودن قیمت زمین در مقایسه با املاک تفکیک شده قانونی، رغبت شهروندان بی‌اطلاع از تبعات آن را دو چندان کرده و فقط موجبات رونق مالی افراد قانون‌گریز را فراهم می‌آورد.

وی ضمن دعوت از مالکین املاک بزرگ مبنی بر رعایت ضوابط مربوط به تفکیک املاک مشمول تصریح کرد: از آنجا که فروش املاک از طریق روند فوق، تضییع حقوق شهروندان و اختلال در نظام شهرسازی را به دنبال دارد، شهرداری در صورت مشاهده مراتب را به نحو مقتضی از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کند.

مدیر املاک شهرداری قم خاطر نشان کرد: کلیه آژانس‌های املاک سطح مناطق شهر که به حسن اعتماد شهروندان در امر مشاوره املاک عنایت ویژه دارند در راستای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان محترم از ارائه خدمات به املاک موصوف خودداری کنند.

وی در پایان به شهروندانی که تمایل به خرید ملک در سطح مناطق شهر بالاخص در محدوده‌های در حال توسعه دارند توصیه کرد که قبل از هرگونه اقدام با مراجعه به واحد توسعه و تعریض و شهرسازی مناطق، نسبت به بررسی آخرین وضعیت ملک مورد نظر کسب اطلاع کرده و از سیر مراحل تفکیک ملک اطمینان حاصل کنند و ضمنا از خرید املاک خارج از محدوده نیز اجتناب ورزند.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول