اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

ایجاد شهر بدون مانع اولویت شهرداری است

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز با تاکید بر ضرورت توجه به نیازهای معلولان در فعالیت‌های شهرسازی گفت: ایجاد شهر بدون مانع از اولویت‌های شهرداری است.

ایجاد شهر بدون مانع اولویت شهرداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل ازروابط عمومی حوزه شهردار شیراز، علیرضا پاک‌فطرت در جلسه بررسی مسائل و مشکلات معلولان اظهار داشت: خواسته‌ها و مطالبات معلولان از مسئولان خواسته‌های به حقی است و دستگاه‌هایی که می‌توانند  باید به معلولان خدمات ارائه دهند و با انتخاب مشاور معلولان نسبت به ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن اقدام کنند.

وی با تاکید بر توجه به طراحی معابر، محل‌ها و پل‌های عبور عابر پیاده، رمپ‌ها و پل‌ها، متناسب با نیاز معلولان افزود: این مشاوران که نیازها و خواسته‌های معلولان را به مسئولان منتقل می‌کنند در حقیقت می‌توانند سفیران جامعه بزرگ جانبازان و معلولان در شهرسازی شیراز باشند.

پاک‌فطرت اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا در انجام فعالیت‌های عمرانی و خدماتی به مقوله برابرسازی فرصت‌ها هم برای معلولان و جانبازان و هم برای سایر شهروندان توجه شود.

شهردار شیراز افزود: شایسته نیست که معلولان و جانبازان ما در ترددها و انجام کارهای روزانه خود با مشکل مواجه باشند.

وی از شهرداران مناطق خواست که تا پایان امسال، حداقل یک محور و بوستان در هر منطقه به منظور استفاده معلولان مناسب‌سازی شود.

شهردار شیراز گفت: به یقین با انجام این کارها و اقدامات، علاوه بر اینکه جانبازان و معلولان ما از این امکانات فراهم شده استفاده می‌کنند بلکه از آنجا که شیراز شهری توریستی است، گردشگران معلول خارجی نیز می‌توانند از این امکانات فراهم شده استفاده کنند.

شهردار شیراز با بیان این که تمام امکانات شهری را باید برای خدما‌ت‌رسانی به شهروندان و عابران پیاده بسیج کرد، گفت: اگر بنا باشد که به ازای هر خودرو که در شهر شیراز است یک واحد پارکینگ ساخته شود ممکن نیست و در هیچ شهری نیز به اندازه تعداد خودروها پارکینگ وجود ندارد.

شهردار شیراز گفت: علاوه بر معابر، اکثر ساختمان‌ها فاقد طراحی مناسب برای معلولان بوده و محل‌های عبور معلولان به پیست موتورسواری تبدیل شده است.

وی گفت: در بسیاری از مراکز تجاری و اداری امکانات تعریف شده برای استفاده معلولان مناسب نیست و حتی بسیاری از ساختمان‌های مسکونی نیز به اداری تبدیل شده‌اند در حالی کوچک‌ترین استانداردها در آنها وجود ندارد.

وی از شهرداران مناطق 9 گانه شیراز خواست تا یک مشاور از جامعه معلولان انتخاب کنند تا پیش از ساخت بوستان‌ها، تمام جوانب را بسنجد و در صورت نیاز تغییراتی اعلام شود.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول