اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

تهیه 9 هزار طرح کشاورزی در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تهیه 8 هزار و 938 طرح کشاورزی با نیاز تسهیلاتی 320 میلیارد تومان در این استان خبر داد.

تهیه 9 هزار طرح کشاورزی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اردشیر روحی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری گیلان با تاکید بر اولویت طرح‌های توسعه کشاورزی در استان اظهار کرد: سال گذشته طرح توسعه کشاورزی با هدف توسعه توان تولید و ایجاد ظرفیت‌های بیشتر در بخش کشاورزی به استناد اصل 127 و 138 قانون اساسی در هیئت وزیران به تصویب رسیده و به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: ساماندهی طرح توسعه کشاورزی شامل ستاد اجرایی به ریاست رئیس جمهور و دبیری وزیر جهاد کشاورزی در کشور است ضمن اینکه ستاد اجرایی مرکز به ریاست وزیر جهاد کشاورزی و دبیری رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری است.

روحی ستاد اجرایی طرح توسعه کشاورزی در استان‌ها را به ریاست استاندار و دبیری رئیس سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: ستاد اجرایی طرح توسعه کشاورزی در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و دبیری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها تشکیل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان استعدادیابی، تعیین کاربری و تخصیص اراضی ملی و دولتی قابل واگذاری به طرح‌های توسعه کشاورزی در استان و شهرستان‌ها را با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خواند و تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت شناسایی متقاضیان بیکار که تاکنون اراضی ملی و دولتی دریافت نکرده‌اند را به عهده دارد.

وی تعیین و تخصیص آب از منابع آب‌های سطحی و زیر سطحی به منظور بهره‌برداری اراضی قابل واگذاری ملی و دولتی را با مسئولیت شرکت آب منطقه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: نرخ سود تسهیلات پرداختی از محل طرح‌های مذکور 7 درصد است.

روحی سهم آورده متقاضی را 10 درصد اعلام کرد و گفت: 164 میلیارد تومان سهم گیلان از مبلغ 6 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبارات در کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تسهیلات به صورت تلفیقی پرداخت می‌شود، بیان کرد: سهم صندوق توسعه ملی 55 درصد و سهم بانک کشاورزی 45 درصد است.

به گفته وی سقف تسهیلات قابل پرداخت مناسب با نوع و نیاز واقعی طرح‌ها با تشخیص ستاد اجرایی استان و شهرستان‌ها است.

روحی برنامه‌های اجرایی قابل دستیابی طرح توسعه کشاورزی مناسب با ظرفیت‌ها و استعدادهای هر منطقه را با مشارکت ستاد اجرایی شهرستان‌ها و کمیته تخصصی دبیرخانه استانی ذکر کرد و افزود: 512 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه‌ای و اشتغالزایی برای حدود 30 هزار نفر در گیلان برآورد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تهیه 8 هزار و 938 طرح کشاورزی با نیاز تسهیلاتی بالغ بر 320 میلیارد تومان در این استان خبر داد و اذعان کرد: شناسایی و استعدادیابی 3 هزار و 370 هکتار اراضی قابل واگذاری در توسعه بخش کشاورزی به عهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان است.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول