اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه ستاد اجرایی توسعه کشاورزی طبس انجام شد

تصویب 217 پروژه کشاورزی در طبس

خبرگزاری فارس: اجرای 217 پروژه کشاورزی در طبس با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال به تصویب رسید که این تعداد با احتساب 161 پروژه تصویب شده در سه ماه گذشته، به 378 پروژه رسیده است.

تصویب 217 پروژه کشاورزی در طبس

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان طبس که صبح امروز با حضور سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان طبس در محل ساختمان فرمانداری این شهرستان برگزار شد، تعداد 217 پروژه بخش کشاورزی به تصویب رسید.

برای اجرای این طرح‌ها در مجموع 70 میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه خواهد شد که این مبلغ از طریق اعطای تسهیلات دولتی به متقاضیان طرح‌ها ارائه می‌‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس در این جلسه اظهار داشت: از مجموع 217 پروژه، 68 پروژه در زمینه امور دام مانند پرورش گاو شیری، گوسفند داشتی، بز داشتی، مرغ بومی، مرغ گوشتی، زنبور عسل و... با اعتبار 28 میلیارد و 600 میلیون ریال، 114 پروژه در زمینه تولیدات گیاهی مانند احداث و اصلاح باغ‌های انار، انگور، پسته و... با اعتبار 9 میلیارد ریال، 10 پروژه در زمینه شیلات و آبزیان و احداث استخر دومنظوره با اعتبار 3 میلیارد و 650 میلیون ریال، و تعدادی پروژه در زمینه امور زیربنایی کشاورزی مانند لوله‌گذاری، احداث استخر، تجهیز چاه و تسطیح اراضی است.

محمود اسدی بیان کرد: چنانچه هر یک از متقاضیان اجرای طرح‌های کشاورزی به هر دلیلی در مهلت مقرر مراجعه نکرده و انصراف آنها قطعی شود، با طرح‌ها و متقاضیانی دیگر جایگزین خواهند شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان طبس نیز در این جلسه ضمن تأکید بر لزوم تلاش برای جذب تمام اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان طبس در زمینه اجرای پروژه‌های بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: شهرستان پهناور طبس نیازمند اجرای پروژه‌های اساسی و زیربنایی در بخش کشاورزی است و باید از فرصت کوتاهی که برای جذب اعتبارات طرح توسعه بخش کشاورزی وجود دارد نهایت استفاده شده و تمامی اعتبارات مربوطه جذب شود.

احمد طالبیان مقدم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: باید مسئولان و به ویژه بانک‌ها شرایط اعطای تسهیلات به متقاضیان طرح‌های کشاورزی را به ویژه در زمینه ارائه وثیقه و ضمانت تسهیل کنند تا متقاضیانی که طرح‌شان به تصویب رسیده، به دلیل مشکلات اخذ تسهیلات بانکی از ادامه کار منصرف نشوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، پیش از این نیز در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان طبس که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شده بود تعداد 161 طرح با اعتبار 60 میلیارد ریال در زمینه‌های مختلف کشاورزی برای اجرا در شهرستان طبس به تصویب رسیده بود که با احتساب 217 پروژه تصویب شده جدید، تعداد این پروژه‌ها به 378 رسیده است.

کارگروه توسعه کشاورزی با هدف ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی و افزایش توان تولید بخش کشاورزی در کشور به ریاست رئیس جمهور، در استان به ریاست استاندار، و در شهرستان به ریاست فرماندار تشکیل شده است.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول