اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

رتبه 22 آذربایجان غربی در حوزه دریافت تسهیلات کشاورزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در حوزه دریافت تسهیلات کشاورزی رتبه 22 را در میان 31 استان کشور دارد.

رتبه 22 آذربایجان غربی در حوزه دریافت تسهیلات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمدرضا اصغری در ششمین جلسه کارگروه توسعه کشاورزی آذربایجان غربی که در محل استانداری ترتیب یافت، اظهار داشت: بر اساس مصوبات کارگروه‌های شهرستانی و استانی توسعه کشاورزی، حدود 3 هزار و 934 طرح برای دریافت تسهیلات بخش کشاورزی به بانک کشاورزی استان معرفی شده‌اند.

وی افزود: مبلغ تسهیلات این طرح‌ها حدود 244 میلیارد تومان است که در حال حاضر متاسفانه تنها 3.5 میلیارد تومان از این مبلغ یعنی کمتر از هشت درصد تخصیص یافته است که موجب شده تا استان در رتبه 22 دریافت تسهیلات میان استان‌های کشور قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی حذف برخی صنایع از قانون دریافت تسهیلات را موجب بروز مشکلاتی در حوزه کشاورزی عنوان کرد و گفت: صنایعی همانند تراکتور و برخی ماشین‌آلات دیگر به عنوان ملزومات کشاورزی شناخته می‌شوند و در صورت پرداخت نکردن تسهیلات برای تامین آن‌ها حوزه کشاورزی استان دچار مشکلاتی می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح روند اداری دریافت تسهیلات کشاورزی از مدیریت بانک مسکن در استان درخواست کرد تا نسبت به رفع مشکلات موجود بر این راه تلاش کند.

اصغری در پایان همچنین در زمینه نصب کنتور هوشمند بر چاه‌های زمین‌های زراعی خاطرنشان کرد: این عمل باید بر اساس تحقیقات کارشناسان انجام شود تا در آینده مشکلات دیگری برای مسئولان و کشاورزان پدید نیاید.

انتهای پیام/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول