اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان:

قرآن راه‌حل عبور از مشکلات جامعه بشری است

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان گفت: قرآن کتاب آسمانی و مهم‌ترین راه‌حل عبور از مشکلات جامعه بشری است.

قرآن راه‌حل عبور از مشکلات جامعه بشری است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا در آئین برگزاری همایش قرآنی ضیافت در دشتستان اظهار داشت: اجرای برنامه‌های قرآنی یکی از اساسی‌ترین اهدافی است که تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان تمام توان خود را برای اجرای مطلوب این برنامه‌ها به‌کار گرفته است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: در برگزاری همایش قرآنی ضیافت، هیئات مذهبی، هیئات مذهبی رزمندگان اسلام، امام حسن مجتبی(ع)، شهدای گمنام، فرمانداری شهرستان دشتستان، اداره آموزش و پرورش و شهرداری برازجان نقشی مؤثر ایفا کردند.

محمودی‌نیا قرآن را مهم‌ترین راه‌حل عبور از مشکلات جامعه بشری دانست و یادآور شد: قرآن مایه رستگاری و تنها راه برون‌رفت از مشکلات فرهنگی و اجتماعی فراروی بشریت است.

وی اضافه کرد: نشانه‏‌های غیبی در لغات و آیات قرآن مشهود است و قرآن رساترین بیان است و در لغات و جملاتش نشانه‏‌های غیبی مشهود است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان عنوان کرد: قرآن فرستاده شده که در گام اول بفهمیم که معرفت در سایه آن ارتقا پیدا می‌کند و آنهایی که اهل عقل و فهم عمیق و صاحبان قلب صاف و پاک هستند با تدبر و فهم آیات قرآن در مسیر تعالی و رشد قرار می‌گیرند و این نقش و شأن قرآن است.

محمودی‌نیا بیان داشت: قرآن کتاب تاریخی صرف نیست، قرآن برای هر زمان و برای همه‌ انسان‌ها برنامه دارد و مطالب مناسب با شرایط حال انسان‌های آن روزگار را برای هر مجموعه‌ انسانی بیان می‌کند و از این رو، حشر و نشر با قرآن خستگی نمی‌آورد، چرا که پیوسته نشاط فراوان می‌دهد به شرطی که در آیات آن تدبر کنیم.

فرماندار دشتستان نیز در این آیین گفت: توسعه فرهنگی جامعه یکی از مسائل مهمی است که باید در دستور کار مسئولان اجرایی در عرصه‌های مختلف قرار گیرد و توسعه فرهنگ دینی و اسلامی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان فرهنگی باید به آن توجه کنند.

غلامحسین خسروی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های قرآنی از مؤثرترین مسائل در برگزاری برنامه‌های دینی و قرآنی است و تلاش مدیران تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان در این زمینه قابل تقدیر است.

در پایان حمید فرحناکی، قاری دشتستانی با تلاوت زیبایی خود جلوه خاصی به مراسم بخشید.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول