اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما:

رسانه‌ها در قبال جامعه مسئولیت بالایی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما گفت: امروز رسانه‌ها بالاترین مسئولیت را در قبال جامعه دارند و سستی و بی‌دقتی در این خصوص عواقب بدی را دارد.

رسانه‌ها در قبال جامعه مسئولیت بالایی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی‌اصغر جعفری در ششمین همایش بسیج و رسانه که در سالن اجتماعات سپاه علی‌بن ابیطالب(ع) قم برگزار شد اظهار کرد: امروز شرایط ویژه‌ای در جهان وجود دارد که با همه دوران‌ها متفاوت است.

وی افزود: سرعت بالای انتشار خبر، تحولات سیاسی، اجتماعی و بین‌المللی از جمله ویژگی‌های این دوران به شمار می‌روند ضمن اینکه چرخه علم نیز سرعت زیادی یافته به طوری که هر دو ساعت یک بار علوم مختلف شاهد نوآوری هستند.

رئیس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما، انقلاب اسلامی را یکی از مهم‌ترین تحولات و ویژگی‌های جهان امروز دانست و گفت: استراتژیست‌های غربی در نظریه‌های خود عنوان کرده‌اند که در آینده با دو جریان اسلامی و مکتب کنفسیوسی روبه‌رو خواهیم شد که مهم‌ترین چالش ما اسلام است.

وی با بیان اینکه نظریه‌پردازان غربی جنگ اصلی خود را با اسلام و تفکر اسلامی می‌دانند عنوان کرد: نشانه‌گذاری‌های آنها اکنون به تدریج در حال آشکار شدن است.

جعفری ادامه داد: جریان لیبرال تمام تلاش خود را به کار بست تا در این نبرد نهایی پیروز شود بنابراین نظریه پایان تاریخ را بنا نهاد و بیان کرد که تمام جریان‌ها در نهایت به سوی پیروزی اومانیسم پیش می‌روند و همه شرایط نیز برای این طراحی فراهم شده بود.

رئیس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما با بیان اینکه بزرگ‌ترین رقیب غرب در مسیری که در پیش گرفته بود تفکر کمونیستی بود گفت: آنها با نقشه‌های از پیش طراحی شده این مکتب را نیز سرنگون کردند اما هیچ‌گاه تصور نمی‌کردند که جریانی عظیم و توفنده به نام انقلاب اسلامی ظهور کرده و معادلات آنها را به هم بریزد.

وی خاطر نشان کرد: به گفته سیاست‌مداران رژیم صهیونیستی، پیروزی انقلاب اسلامی زلزله‌ای بود که فضای فکری جهان را بر هم زد و به همه ملت‌ها نشان داد جریان طراحی شده توسط غرب سرابی بیش نیست.

جعفری با بیان اینکه جهان دلخواه غرب مانند مزرعه‌ای است که تنها یک درصد مردم حق زندگی در آن را دارند گفت: رشد جریان وال‌استریت و 99 درصدی در آمریکا نشان می‌دهد که مردم متوجه شده‌اند جهان غرب شامل استبداد و برده‌داری نوین است.

رئیس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما ادامه داد: عمده‌ترین وسیله‌ای که استکبار از آن بهره گرفت و توانست بر ملت‌ها فائق آید، رسانه‌ بود زیرا اصولاً خاستگاه رسانه منفعت‌طلبی آنها برای رسیدن به اهدافشان بوده است.

وی بیان داشت: استکبار برای حاکمیت خود از رسانه‌ها بهره گرفت تا ملت‌ها را زیر سلطه خود درآورد به طوری که بیش از 95 درصد خبرهای مبادله شده در دنیا توسط چهار خبرگزاری صورت می‌گیرد که اتاق فکر آنها در اختیار صهیونیست‌ها قرار دارد.

جعفری با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب باز شدن افکار جهانیان شد گفت: تا پیش از انقلاب چنانچه قرار بود شخصیت قابل توجهی موجب ظهور انقلاب در کشوری شود باید به اردوگاه شرق یا جبهه غرب متصل می‌بود.

رئیس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما اظهار کرد: تا چند سال قبل پشتیبانی از سایت‌های ایرانی توسط سرورهای غربی صورت می‌گرفت اما طی سال‌های اخیر برخی از این موارد به داخل کشور منتقل شده‌اند.

وی افزود: بسیاری از خدمات اینترنتی نظیر ایمیل‌ها و سرویس‌های مخابراتی موجب کنترل افراد می‌شوند بنابراین هدف غرب از ایجاد بسترهای ارتباطی و امکانات رایگان، منفعت‌طلبی و جذب نخبگان دیگر کشورهاست.

جعفری با تاکید بر شناخت صحیح دشمنان تصریح کرد: باید برای مقابله با دشمنان مدل‌های خاص خود را طراحی و اجرا کنیم و از ابزارهایی که آنها برای تسخیر فکر ملت‌ها استفاده می‌کنند علیه خودشان بهره ببریم.

رئیس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما بیان داشت: امروز رسانه‌ها بالاترین مسئولیت را در قبال جامعه دارند و سستی و بی‌دقتی در این خصوص عواقب خودش را دارد.

وی خواستار شکل‌گیری جبهه‌ای قوی و هوشمند در مقابل تفکرات غربی شد و افزود: باید از ظرفیت‌های خود استفاده کرده و بر دشمنان بتازیم زیرا وضعیت تدافعی موجب شکست می‌شود چون دشمنان نیز از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنند و این مسئله در عراق و سوریه دیده می‌شود و در واقع امروز جنگ اصلی مربوطه به رسانه‌هاست و خبرنگاران پرچم‌داران این نبرد هستند.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول