اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان تأکید کرد

لزوم واکاوی ابعاد و زوایای اقتصاد مقاومتی از سوی رسانه

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان تلاش در راستای واکاوی ابعاد و زوایای اقتصاد مقاومتی را از رسالت‌های خبرنگاران دانست و گفت: باید شاخص‌های این موضوع مهم و وظایف اقشار مختلف در این زمینه تبیین و تشریح شود.

لزوم واکاوی ابعاد و زوایای اقتصاد مقاومتی از سوی رسانه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران توجه به رسانه را محرک حرکت به سمت توسعه‌یافتگی دانست و اظهار داشت: این مهم زمانی محقق می‌شود که اصحاب رسانه مطالبه‌گری، صداقت و امانت‌داری را در برنامه کاری خود داشته باشند.

وی از نقش رسانه در افکار عمومی و گفتمان‌سازی و اثرگذاری آن در حوزه اجتماع سخن راند و افزود: دسترسی به اطلاعات یکی از خواسته‌های به حق مردم است که اصحاب رسانه به عنوان نماینده مردم در این راستا، باید از سوی مدیران با ارائه اطلاعات درست و گشاده‌رویی یاری شوند تا بتوان در جامعه به نتایج دلخواه رسید.

فرماندار شهرستان همدان آزادی عمل در نقد منصفانه را از حقوق ذاتی خبرنگاران دانست و ادامه داد: البته در مباحث انتقادی و ارائه مطلب در این زمینه باید با دقت وارد عمل شد تا خدای نکرده به جای نقد شاهد تخریب افراد نباشیم.

وی فاصله نقد و تخریب و مطالبه و باج‌خواهی را نزدیک خواند و اظهار داشت: در همین راستا و به منظور انجام کارها به صورت درست باید در رفتار و کردار خود دقت نظر داشته باشیم زیرا اگر مطالبه و یا نقد به درستی انجام نگیرد به طور قطع مشکل‌ساز خواهد شد.

قهرمانی‌مطلق با بیان اینکه جامعه رسانه مهندسی افکار عمومی جامعه را عهده‌دار است، تأکید کرد: رسانه باید با برجسته کردن نقاط قوت در کشور امیدآفرین باشد و با شناسایی نقاط ضعف زمینه رفع و رجوع آن را فراهم آورند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار داشت: مقوله اقتصاد مقاومتی از مسائلی است که رسانه‌ها در تبیین و تشریح ابعاد آن و تنویر افکار عمومی در این زمینه نقش مهمی دارند.

فرماندار شهرستان همدان تلاش در راستای واکاوی ابعاد و زوایای اقتصاد مقاومتی را از رسالت‌های خبرنگاران دانست و افزود: برخی اقتصاد مقاومتی را مساوی با ریاضت اقتصادی دانسته بودند در صورتی که اینچنین نبوده و الگوی صحیح مصرف در آن مدنظر قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنانش گفت: اقتصاد مقاومتی به این معناست که نباید یک کشور با جمعیت 75 میلیون نفری برابر با یک کشور با جمعیت یک میلیارد نفری انرژی مصرف کند که آشناسازی و آگاه‌سازی مردم یکی از وظایف رسانه‌هاست.

قهرمانی‌مطلق افزود: در این راستا باید رسانه‌ها شاخص‌های این موضوع مهم و وظایف هر یک از اقشار مختلف جامعه در این زمینه را تبیین و تشریح کنند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول