اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی:

سران کشورهای اسلامی از خواب غفلت بیدار شوند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی با انتقاد از سکوت سران کشورهای اسلامی منطقه در قبال جنایات اسرائیل و کشتار مردم میانمار گفت: رهبران کشورهای اسلامی باید از خواب غفلت بیدار شوند.

سران کشورهای اسلامی از خواب غفلت بیدار شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود احمدی‌بیغش ظهر امروز در نشست با علمای شیعه و اهل سنت خراسان‌شمالی اظهار کرد: سران کشورهای مسلمان با حمایت از فلسطین، سوریه و میانمار نقشه‌های شوم استکبار جهانی علیه مسلمان جهان را ناکام بگذارند.

وی با اشاره به خیانت سران عرب به اسم اسلام افزود: امروز کشورهایی که ادعا دارند اسلامی هستند کاملاً آشکار هدف صهیونیسم را به خاطر ترس از دامن‌گیر شدن بیداری اسلامی به حکومت آنان، ترویج می‌کنند.

احمدی‌بیغش تصریح کرد: وحشت حکام آل سعود امروز از مردم ایران نیست، بلکه بیداری اسلامی نشأت گرفته از حرکت انقلابی مردم مسلمان منطقه، آن‌ها را به وحشت انداخته است.

وی اظهار کرد: امروز استکبار جهانی با حمایت آمریکای جنایتکار برای سرکوب مسلمانان جهان به دنبال تفرقه انگیزی در صفوف آنان است و ما باید از هر حرکتی که موجب ایجاد خدشه در اتحاد و وحدت مسلمانان شیعه و سنی می‌شود، خودداری کنیم.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی با بیان اینکه وحدت نقطه قوت مسلمانان در مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی است، افزود: دشمنان با علم کردن بحث شیعه و سنی و بهره گیری از برخی افراط و تفریط‌های منسوبان به این دو گروه بزرگ اسلامی، آتش اختلافات را دامن می‌زنند.

وی تصریح کرد: حرکت و برنامه‌های استکبار جهانی بر ضد مسلمانان جهان نشان داده که آن‌ها با قرآن و اسلام مخالف هستند و برای آنان شیعه و سنی فرقی ندارد و اگر آنان در برخی اظهارات خود چنین وانمود می‌کنند که حرکت‌ها و برنامه‌های آنان صرفاً بر ضد شیعه است، برای ایجاد اختلاف بین پیروان این دو مذهب است.

احمدی‌بیغش با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس، نقطه وحدت مسلمان جهان را قدس دانست و اظهار کرد: نام‌گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران توانست جلو توطئه استکبار جهانی را بگیرد و در بین مسلمانان اتحاد ایجاد کند.

وی با بیان اینکه روز جهانی قدس صرفاً محدود به مسلمانان نبوده و تمام آزادی خواهان جهان در این روز با شرکت در راهپیمایی قدس، اعتراض خود را علیه جنایات اسراییل در سرزمین اشغالی فریاد می‌زنند، گفت: آحاد ملت ایران اسلامی اعم از شیعه و سنی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در راهپیمایی شرکت می‌کنند.

استاندار خراسان‌شمالی با بیان اینکه امروز قدس مربوط به خدا و پیامبر اسلام است و صهیونیست به حریم خدا تجاوز کرده است، تاکید کرد: هر فرد آزادی‌خواه در هر کجای دنیا اگر به اندازه یک جو غیرت داشته باشد و دلش برای مظلومان بتپد باید در این راهپیمایی حضور یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی نیز در این نشست گفت:‌ روحانیون و علمای شیعه و سنی باید از هر حرکتی که به وحدت این دو مذهب بزرگ اسلامی خدشه وارد می‌کند، خودداری کنند.

حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا با اشاره به اینکه برخی از نحله‌های فکری و انحرافی چون بهائیت و وهابیت در جهان اسلام به دنبال ایجاد اختلاف بین مسلمانان هستند، اظهار کرد: باید روحانیون و علمای شیعه و سنی با روشنگری جلوی حرکت آن‌ها را بگیرند.

امام جمعه اهل سنت منطقه مرزی جرگلان در شهرستان بجنورد نیز گفت: وحدت خوبی بین شیعه و سنی استان خراسان‌شمالی وجود دارد و این به برکت وجود علمای بیدار و مردم آگاه است.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول