اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

مبارزه لاک‌پشتی کشورهای اسلامی با صهیونیسم مسئله فلسطین را حل نمی‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: برخی از کشورهای اسلامی توجه‌ای به فلسطین ندارند و مبارزه لاک‌پشتی با صهیونیسم مسئله فلسطین را حل نمی‌کند.

مبارزه لاک‌پشتی کشورهای اسلامی با صهیونیسم مسئله فلسطین را حل نمی‌کند

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، در مورد مسئله فلسطین و روز جهانی قدس با اشاره به اینکه مسئله قدس از دو زاویه قابل بررسی است، اظهار کرد: باید از دیدگاه مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی به مسئله فلسطین نگاه کرد.

وی ادامه داد: در حوزه مسلمانان جهان دو نگاه متفاوت وجود دارد؛ یک نگاه این است که عده‌ای به مسئله فلسطین به عنوان یک مسئله سرزمینی خاص نگاه کرده و ارزش فلسطین را یک ارزش فراموش شده و مهم تلقی نمی‌کنند.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: در نگاه این افراد هم مردم مسلمان دارای حقوق طبیعی بوده و یهودیان و صهیونیست‌ها دارای حقوق هستند.

لطفیان با اشاره به اینکه گروه دوم که جمعیت زیادی از مسلمانان جهان را در برمی‌گیرند کسانی هستند که دل در گرو قبله نخست مسلمانان جهان دارند، گفت: این افراد معتقد بوده که از این منطقه برکت به سراسر عالم اسلام منتشر می‌شود و آن را به عنوان کانون برکت در اندیشه اسلامی بعد از مسجد‌الحرام می‌دانند.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه درگیری ایدئولوژیک و سرزمینی در فلسطین امروز مشاهده می‌شود، افزود: قصه اصلی این درگیری‌ها سرزمینی نیست، بلکه درگیری فکری و ایدئولوژیک است.

لطفیان تصریح کرد: در بین این درگیری‌ها از یک سو اندیشه آزاد اسلامی و از سوی دیگر اندیشه نژادپرستانه صهیونیستی مطرح است.

وی با بیان اینکه اسلام دین همزیستی و مسالمت است، گفت: دین اسلام با اشغالگری و سلطه‌پرستی مخالف بوده و هر کجا که باشد در برابر سلطه‌پرستی ایستادگی می‌کند.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بحث درگیری ایدئولوژیک را در مسئله فلسطین بسیار مهم دانست و افزود: در درگیری ایدئولوژیک در یک طرف اندیشه دینی و طرف دیگر اندیشه غربی، انسان‌گرایانه و مادی‌گرایانه وجود دارد.

لطفیان تصریح کرد: در یک طرف مردم بی‌دفاع و مظلوم که تفکری جز سلطه الهی ذهنشان را اشغال نکرده است در برابر کسانی که از منظر فلسطین می‌خواهند تفکر سیاسی و غربی خود را در دنیا اثبات کنند، قرار دارند.

وی با بیان اینکه فقط ایران و چند کشور اسلامی خودشان را درگیر مسئله فلسطین کرده‌اند، گفت: بقیه کشورهای اسلامی و حتی کشورهای اسلامی که اد‌عای ام‌القرا بودن مانند عربستان می‌کنند برای مسئله فلسطین اهمیت قائل نیستند.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به طور کلی برخی از کشورهای اسلامی حل و فصل مسئله فلسطین را در اولویت کاری خود ندارند، افزود: تا وقتی که دولت‌های اسلامی این شیوه لاک‌پشتی مبارزه با صهیونیسم را دنبال می‌کنند، مسئله فلسطین حل نمی‌شود.

لطفیان ادامه داد: امروز همه مسلمانان دنیا دل در گرو آزادی مسلمانان فلسطین دارند و به دلیل بی‌توجهی برخی از دولت‌های اسلامی راه به جایی نمی‌برند.

وی با اشاره به اینکه در مخالفت با اندیشه نژادپرستی صهیونیستی برخی از دولت‌های مسیحی از دولت‌های اسلامی بهتر عمل کرده‌اند، گفت: دولت‌های مسیحی نگاهشان به مخالفت با تفکر صهیونیستی بهتر از برخی از حکام کشورهای اسلامی است.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه نگاه دولتی برای حل مسئله فلسطین در جهان اسلام نداریم، افزود: به جز دولت ایران اسلامی مسئله فلسطین در اولویت بقیه دولت‌های اسلامی  قرار ندارد.

وی گفت: جرم حزب‌الله دفاع از مقاومت فلسطین است.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: برخی از دولت‌های اسلامی نه تنها پشتیبان مردم و مسلمانان فلسطین نیستند، بلکه به نوعی تقویت‌کننده جریان مقابله با مسلمانان و دنیای اسلام هستند.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول