اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی در دیدار با سفیر قرقیزستان در ایران

سیاست خراسان رضوی توسعه روابط با همه کشورهای مسلمان دنیاست

خبرگزاری فارس: استاندار در دیدار با سفیر قرقیزستان در ایران گفت: سیاست خراسان رضوی توسعه روابط با همه کشورهای مسلمان دنیاست.

سیاست خراسان رضوی توسعه روابط با همه کشورهای مسلمان دنیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمود صلاحی در این دیدار ضمن تشریح موقعیت استان اظهار داشت: خراسان رضوی دارای 120 هزار کیلومتر وسعت و 6 میلیون جمعیت است.

وی افزود: هم‌اکنون در استان 6 هزار واحد صنعتی و معدنی فعال است و سالانه 7.5 میلیون تن محصولات کشاورزی از اراضی استان برداشت می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سیاست ما توسعه روابط متقابل با همه کشورها و به ویژه کشورهای مسلمان دنیا است، گفت: در این میان کشورهای همسایه دارای اولویت ویژه‌ای هستند.

وی با مطلوب توصیف کردن روابط ایران و قرقیزستان خواستار توسعه روابط بین دو کشور به ویژه با استان‌های خراسان رضوی شد.

صلاحی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تمام زمینه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دستاوردهای مطلوبی داشته است که در این راستا آمادگی خود را برای در اختیار قرار دادن آن‌ها به کشورهای مسلمان و همسایه اعلام می‌کند.

استاندار خراسان رضوی همچنین از آمادگی استان برای انتقال خدمات فنی و مهندسی، پزشکی و فن‌آوری خبر داد و گفت: از هر امکانی که منجر به توسعه روابط و رفاه مردم دو کشور شود، استقبال می‌کنیم.

صلاحی در ادامه از آمادگی خراسان رضوی برای واردات گوشت مازاد قرقیزستان به استان خبر داد و گفت: با توجه به تردد بیش از 25 میلیون زائر در استان، زمینه ورود و مصرف گوشت در خراسان رضوی فراهم است.

مرات‌خان شریمکولوف سفیر قرقیزستان در ایران نیز در این دیدار ضمن مثبت ارزیابی کردن روابط دو کشور گفت: 15 سال پیش همزمان با راه‌اندازی سفارت قرقیزستان در تهران، کنسول‌گری این کشور در مشهد نیز افتتاح شد که این امر نشان‌دهنده اهمیت جایگاه خراسان رضوی نزد این کشور است.

وی به موقعیت جغرافیایی قرقیزستان و ایران اشاره کرد و افزود: امکان ترانزیت کالا از طریق حمل و نقل زمینی و ریلی بین دو کشور فراهم است که باید از این ظرفیت در راستای تقویت مناسبات اقتصادی استفاده کرد.

شریمکولوف اظهار داشت: از حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در قرقیزستان حمایت و زمینه را برای تسهیل سرمایه‌گذاری برای تجار و بازرگانان ایران و به ویژه خراسانی فراهم می‌کنیم.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول