اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پاسخ به اظهارات علی‌محمد دستغیب تاکید شد؛

مقایسه بی‌خردانه وضعیت کشورهای مسلمان با سوریه

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه شهدا (مکتب‌الاشراق) در پاسخ به اظهارات علمی‌محمد دستغیب گفت: شبیه‌سازی و مقایسه درگیری‌ها و تشنجات سوریه که عمده مرزی هستند با انقلاب و درگیری‌های کشورهای دیگر عربی، امثال مصر، لیبی، تونس، بحرین و یمن بسیار بی‌خردانه است.

مقایسه بی‌خردانه وضعیت کشورهای مسلمان با سوریه
حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله نوروزی جنتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با بیان اینکه علی‌محمد دستغیب می‌گوید ثروت‌های مملکت نباید برای سرکوب مردم سوریه هزینه شود، اظهار داشت: علی‌محمد دستغیب که مدعی فقاهت و مرجعیت دارد، نباید حداقل اطلاعی از مسائل سیاسی جهان اسلام داشته باشد و مگر نه اینکه از شرایط مرجعیت، آگاهی و اطلاع از اوضاع جاری مسلمانان است.
وی خطاب به دستغیب ادامه داد: با کمال تأسف باید اعلام کرد که با موضع‌گیری اخیرتان ثابت کردید کوچک‌ترین اطلاعی از اوضاع سیاسی جاری جهان اسلام ندارید چراکه حوادث سوریه را شبیه حوادث مصر، تونس، یمن و لیبی می‌دانید و اگر چنین است، پس وا اسلاما و وا محمّدا.
این روحانی فعال عرصه سیاست بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در دیداری که با کارگزاران نظام و اقشار مختلف داشتند، به طور دقیق به این موضوع و مطلب اشاره کردند و گفتند که آمریکایی‌ها با تلاش برای شبیه‌سازی حوادث مصر، تونس، یمن و لیبی در سوریه سعی می‌کنند این کشورها را که در خط مقاومت قرار دارند دچار مشکل کنند اما ماهیت حوادث سوریه با ماهیت حوادث دیگر کشورهای منطقه متفاوت است.
 
* نظر تحلیل‌گران مسلمان در مورد حوادث سوریه 
وی به مواضع دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی روز جمعه سوم تیر ماه امسال که از طریق شبکه المنار پخش شد، اشاره و تصریح کرد: سید حسن نصرالله در مورد حوادث سوریه اینچنین اظهار نظر کرده که در میان کشورهای اطراف، سوریه تنها کشوری است که در محور بازدارندگی قرار دارد، اطرافیان نیز رژیم عربی‌ هستند که مواضع سیاسی خوبی دارند، اما مبتلای توطئه تجزیه و فشارهای بین‌المللی شده‌اند.
این روحانی ادامه داد: دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین بیان کرده بود که سوریه با ائتلاف خود با ایران و جنبش مقاومت در منطقه و انسجام، خدمتی بزرگ در ضدیت با اسرائیل و سیطره آمریکایی صهیونیستی بر این منطقه کرده است، اما علی‌محمد دستغیب می‌گوید که ثروت‌های مملکت نباید برای سرکوب مردم سوریه هزینه شود.
مدیر حوزه علمیه شهدا (مکتب‌الاشراق) ادامه داد: تحلیل و تفسیر علی‌محمد دستغیب در راستای صحّه گذاشتن بر کدام طرف است و آیا تأیید ایده‌های استکباری و صهیونیستی نیست.
وی بیان داشت: ما نوع حکومت در سوریه را دموکراتیک نمی‌دانیم چراکه نوعی ناقص از دموکراتیک را در بر می‌گیرد اما از نظر صهیونیست گناه نابخشودنی سوریه حمایت از نیروهای مقاومت در فلسطین و لبنان و ارتباط استراتژیک آن با جمهوری اسلامی ایران است.
نوروزی جنتی خاطرنشان کرد: انقلاب مصر نیز موجب شد نیاز به خارج کردن حکومت سوریه از ریل مقاومت بیشتر احساس شود و آمریکا و متحدانش، علاوه بر کشورهای وابسته عربی منطقه مانند اردن، عربستان، کویت، بحرین و قطر تمام تلاش پولی، رسانه‌ای و معنوی خود را برای تغییر رژیم در سوریه صرف کرده‌اند و انگار در تمام خاورمیانه مشکلی بزرگ‌تر از آن وجود ندارد.
وی خطاب به دستغیب بیان کرد: اگر می‌خواهید بدانید که چرا سوریه به این وضعیت مبتلا شده، تنها کافی است شرایط ایران را در دوران پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 به یاد آورید که البته به نظر من، شما در مورد همین جریان نیز بدون اطلاعات درست موضع گرفتید و در مقابل خدا و پیامبر و اولیای الهی مسئول هستید.
نوروزی جنتی با بیان اینکه نیروهای امنیتی و مردم سوریه به طور عمده با سلاح و مهماتی به قتل می‌رسند که از سوی دشمنان سوریه در اختیار مخالفان گذاشته شده یا اینکه به مراکز امنیتی دستبرد زده می‌شود، اضافه کرد: اگر به یاد داشته باشید اوباش در ایران نیز حمله به مراکز نظامی را با هدف به دست آوردن اسلحه و مهمات در دستور کار داشتند که در نخستین و آخرین مورد آن به کشته و زخمی شدن چند نفر از هر دو طرف انجامید اما دست آشوبگرانی که به نظر شما مظلومند و مرتب اشک تمساح برای آنها می‌ریزید به مهمات نرسید.
مدیر حوزه علمیه شهدا (مکتب‌الاشراق) افزود: اگر دست آنها به مهمات و سلاح‌های پایگاه مقاومت مقداد تهران می‌رسید، همین داستان که اکنون در سوریه می‌بینید و بدتر از آن در سراسر ایران شاهد بودید و می‌دیدید که چگونه همین زندانیانی که برای آزادی آنان یقه چاک می‌کنید و تمام اصول را زیر پا گذاشته‌اید مسجد قبا را نیز به آتش می‌کشیدند.
وی خاطرنشان کرد: امروز دولت سوریه از سوی بزرگ‌ترین تروریست‌های دنیا که خود را جامعه بین‌المللی می‌خوانند، متهم است که از ابزار ضد شورش و سلاح‌های ایرانی برای سرکوب و قتل عام مخالفان و از استراتژی‌های ایرانی برای سرکوب مردم و بیرون رفتن از این بحران استفاده می‌کند.
این روحانی اضافه کرد: درست مانند موضع‌گیری امروز جنابعالی در قبال سوریه و اینها همان حرف‌هایی است که بارها و بارها از زبان اوباما، کلینتون، سارکوزی و سایر مقامات اروپایی و غربی علیه ایران نیز شنیده می‌شده و می‌شود اما آیا در واقع چنین است.
این روحانی فعال سیاسی همچنین خطاب به دستغیب گفت: اگر چنین است چرا همین افراد و امثال شما در مقابل بحران داخلی بحرین که نیروهای سعودی آموزش دیده انگلیس، بسیار راحت و بدون مزاحمت در خاک بحرین به کشتار و آزار و اذیت مردم می‌پردازند، هیچگونه واکنش و اعتراضی نشان نمی‌دهید.
نوروزی جنتی در پایان بیان کرد: شبهه‌ای که دستغیب و دیگرانِ خارج از مرزهای اسلامی‌مان مطرح می‌کنند، ابتر است به خاطر اینکه ایران اسلامی به تأسی از دستورات خداوند متعال، انبیای عظام و اولیای الهی از جمله امام راحل و مقام معظم و معزز رهبری و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از کمک به کشورهای مردمی ضد امپریالیست با هر دین و مسلکی و در هر جای جهان و به هر نحوی جه نظامی، مادی و معنوی هیچ ابایی ندارد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول