اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ساوجبلاغ:

روز قدس نباید محدود به کشورهای اسلامی شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ گفت: روز جهانی قدس تنها برای مسلمانان نیست و هر انسان آزاده‌ای موظف به دفاع از مردم مظلوم فلسطین است.

روز قدس نباید محدود به کشورهای اسلامی شود

حجت‌الاسلام محمدتقی ناطقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: دفاع از افرادی که ظلمی علیه آنها روا داشته شده، در تمام ادیان و مذاهب الهی به عنوان یک وظیفه تعریف می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تنها مسلمانان وظیفه دارند که در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند؟ گفت: طراح این ایده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) است.

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ افزود: حضرت امام (ه) در زمان اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، اهداف متعددی را در نظر داشتند که یکی از آنها نمایش وحدت و اقتدار امت اسلامی در برابر رژیم منفور صهیونیستی و حامیان غربی آن است.

ناطقی تاکید کرد: با توجه به اینکه ملت فلسطین مسلمان هستند، بنابراین وظیفه امت و حکومت‌های اسلامی برای دفاع از مردم بی‌پناه سرزمین‌های اشغالی بیشتر از دیگران است.

وی متذکر شد: البته روز جهانی قدس نباید محدود به کشورهای اسلامی شود، چرا که دفاع از مظلوم و اعتراض به ظالم وظیفه هر انسان آزاده‌ای است.

خطیب جمعه شهرستان کرج با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در کشورهای مختلف جهان گفت: اخبار جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌پناه فلسطین با وجود سانسور‌های شدیدی که انجام می‌شود، باز هم به گوش جهانیان رسیده و امروز اکثر مردم جهان از این جنایت اطلاع دارند.

این مسئول ادامه داد: به همین دلیل است که می‌بینیم مردم آزاده در سراسر جهان در این راهپیمایی‌ها شرکت کرده و اساسا نباید این مراسم را محدود به قشر و مذهب خاصی کرد.

ناطقی با اشاره به آمادگی مردم ساوجبلاغ برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد: مردم این شهرستان مشهور به ولایت‌مداری هستند و روز جمعه به فرمان ولایت در خیابان‌ها حاضر شده و بار دیگر اقتدار و وحدت خود را به رخ جهانیان می‌کشانند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول