اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

قائم مقام وزیر ارشاد:

تعداد مؤسسه‌های قرآنی 2 برابر می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا پایان دولت دهم تعداد مؤسسه‌های قرآنی در کشور دو برابر می‌شود.

تعداد مؤسسه‌های قرآنی 2 برابر می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، حجت‌الاسلام حمید محمدی شنبه شب در حاشیه بازدید از مراکز قرانی شهرستان زرند اظهار داشت: با امکانات و زمینه‏های خوبی که در شهرستان زرند وجود دارد آینده خوبی برای شهرستان زرند پیش‌بینی می‏شود.
وی افزود: ما در حوزه‏های آموزشی،‌ تربیت مربیان قرآنی، ‌حفظ قرآن، مفاهیم و تفسیر قرآن حمایت می‌کنیم و این حمایت برای تربیت مربیان ادامه دارد.
محمدی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر چند هزار قرآن‌آموز در مؤسسه‌های موجود در شهر زرند مشغول فعالیت و یادگیری در حوزه‏های مختلف آموزشی قرآنی هستند که این حرکت معنوی با یک قدرت و همت خوبی طی پنج سال آینده ادامه می‌یابد.
رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرانی کشور با بیان اینکه امیدواریم جشن بی‌سوادی قرآنی را در شهر زرند برپا کنیم، گفت: مردم باید نسبت به فرستادن فرزندان خود به مؤسسه‌های قرآنی و بهره‏برداری از ظرفیتی که در این شهر به وجود آمده تعلل نکنند و حمایت همه‌جانبه مادی و معنوی خود را با ثبت نام و پرداخت شهریه انجام دهند.
محمدی بیان کرد: امیدواریم از این پس فرهنگ وقف قرآنی هم رواج پیدا کند و این یک مسیر بسیار نورانی و پرشکوه و بهترین ذخیره برای آخرت است.
محمدی در زمینه برنامه‌های وزارتخانه در توسعه مراکز قرانی گفت: ما به طور طبیعی یک حرکت همه‌جانبه‏ای را در دولت دهم آغاز کردیم و مؤسسه‌ها دارای مجوز در گذشته کمتر از 200 مرکز بود اما در حال حاضر بیش از یک‌هزار مجوز برای مؤسسه‌ها صادر کرده است.
وی افزود: تا پایان دولت دهم تعداد مؤسسه‌های قرآنی در کشور دو برابر می‌شود.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تلاش ما توسعه حفظ قرآنی در راستای اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان کرد: ‌توسعه تدبر و تفسیر قرآن کریم با سبک‏های جدید آن و توسعه حفظ نهج‌‏البلاغه و صحیفه سجادیه هم در دستور کار قرار دارد.
محمدی گفت: ‌توسعه نمایشگاه‏ها و جشنواره‏های قرآنی با موضوعات متنوع قرآنی از کارهای بسیار جدی وزارت ارشاد است و از سوی دیگر حمایت از مؤسسه‌ها برای تهیه و ساخت مکان مناسب،‌ ‌حمایت از محصولات فرهنگی و سایر مواردی که بتوانند امور قرآنی مؤسسه‌ها را تأمین کنند، را دنبال می‌کنیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول