اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

53 مؤسسه قرآنی در استان مرکزی فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از فعالیت 53 مؤسسه فرهنگی و قرآنی در استان خبر داد.

53 مؤسسه قرآنی در استان مرکزی فعالیت دارند

مصطفی مشایخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در حال حاضر 53 مؤسسه فرهنگی و قرآنی زیر نظر این اداره در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغ و ترویج قرآنی فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در دولت دهم نگاه ویژه‌ای به مؤسسات قرآنی شده و این مؤسسات از حمایت‌های خوب دولت بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطر نشان ساخت: امروز توسعه‌بخشی مراکز و مؤسسات قرآنی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ و قاری قرآن از ضروریات است.

مشایخی با اشاره به استقبال بالغ بر 7 هزار نفر از برنامه‌های قرآنی این مراکز ادامه داد: استقبال از مؤسسات و مراکز قرآنی طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی در استان داشته است که می‌طلبد مؤسسات با رونق‌بخشی به فعالیت‌ها زمینه گسترش هر چه بیشتر فعالیت‌ها را فراهم سازند.

به گفته وی پیش‌بینی می‌شود امسال 10 هزار نفر با شرکت در دوره‌های آموزشی این مراکز به امر فراگیری قرآن بپردازند.

وی از تشکیل کمیته ساماندهی فعالیت‌های قرآنی در استان خبر داد و خاطر نشان ساخت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه مسئولان به مؤسسات قرآنی کمیته ساماندهی فعالیت‌های قرآنی به ریاست استاندار مرکزی در استان تشکیل و پیگیری امور و فعالیت‌های قرآنی ادارات و ارگان‌های فعال را در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان داشت: برنامه‌های قرآنی دستگاه‌های فعال در امور قرآنی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، بسیج، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول