اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشست تخصصی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گلستان در گرگان برگزار شد

خبرگزاری فارس: نشست تخصصی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گلستان در گرگان برگزار شد.

نشست تخصصی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گلستان در گرگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان در نشستی که به منظور ارائه ایده‌ها و راهکارهای نخبگان جوان استان در استانداری گلستان شکل گرفت سبب شد تا بار دیگر فرهیختگان استان دور هم آیند و از خواسته‎ها و ایده‎هایشان بگویند.

مرکز مطالعات فرهنگی در استان راه‎اندازی شود

میثم مهاجر از امور جوانان استان با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‎ها در استان فراهم شود گفت: با تامین زیرساخت می‌توان به ارائه برنامه‎های درخور و مناسب اقدام کرد.

وی خواستار ایجاد مرکز مطالعات فرهنگی در استان شد و اظهار داشت: با شکل‎گیری چنین مرکزی می‎توان نیازهای استان را مطابق شرایط جغرافیایی، مذهبی و فرهنگی برنامه‎ریزی کرد تا زمینه پیشرفت معنوی در گلستان به وجود آید.

مهاجر همچنین تشکیل شبکه اجتماعی و فرهنگی را برای آسیب‌شناسی نیازها مهم خواند و یادآور شد: چالشی که متاسفانه استان با آن دست و پنجه نرم می‎کند جزیره‎ای عمل کردن مؤسسات و ارگان‎های فرهنگی است که باید این موضوع به طور جدی پیگیری شود.

وی همچنین به صیانت از طرح‎ها پس از به ثبت رساندنشان تاکید کرد.

جشنواره‎های قرآنی در مکان‎های توریستی برگزار شود

فرشید کلته نیز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این نشست به افزایش معنویت تاکید کرد و گفت: جشنواره‎های قرآنی با موضوعات مختلف در طول سال و در یک مکان خاص برگزار می‎شود که این یک مشکل به حساب آمده و باید این فعالیت‎ها را به دل جامعه بکشانیم.

وی متذکر شد: کسانی که دغدغه قرآنی دارند نیازی نیست که برای آنها جشنواره برگزار شود چون روح معنویت در دل آنها نفوذ کرده است و باید برنامه‎ریزی‎ها به سمت افرادی که از قرآن دور شده‎اند معطوف شود.

کلته خواستار برگزاری جشنواره‎های قرآنی در مکان‎های توریستی شد و افزود: با ایجاد جذابیت می‎توان اقشار مختلف به ویژه جوانان را به قرآن و معارف دینی نزدیک کرد.

جایگزینی برای الگوهای غربی که در کشور رسوخ پیدا کرده نداریم

دبیر مؤسسه نسیم امید گلستان نیز مشکلات زیرساختی و زیربنایی را مهمترین دغدغه عنوان کرد و بیان داشت: در فضای کنونی متاسفانه جایگزینی برای الگوهای غربی که در کشور رسوخ پیدا کرده نداریم و در این زمینه نیز هجمه دشمن زیاد است.

وی یادآور شد: از سوی این مؤسسه طرح تولید و توزیع لوازم التحریر با الگوی اسلامی و ایرانی ارائه شد که با وجود پیگیری‌های فراوان مورد حمایت مسئولان قرار نگرفت.

دبیر مؤسسه نسیم امید گلستان خاطر نشان کرد: باید در مقاطع مختلف تحصیلی دانش‎آموزان و دانشجویان از الگوهای شخصیتی چون دکتر چمران، احمدی‌روشن، حسین فهمیده، جهان پهلوان تختی، مروه شروینی و ... استفاده کرد که در این زمینه توزیع کالاهایی در سطح استان با استفاده از ظرفیت‎های مذکور عملیاتی شده ولی با حمایت مسئولان می‎توانیم در عرصه تولید نیز گام برداریم.

اکثر طرح‌های فرهنگی معطوف به مرکز استان شده است

سیدجواد بنی‌کمالی نماینده تشکل غیردولتی در ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: حدود 50 الی 60 تشکل در شهرستان‌ها مستقر هستند و تفکرات و ایده‌های خوبی می‌توانند در زمینه الگوی اسلامی ایرانی ارائه دهند که خوبست از وجود چنین ظرفیت‎هایی در جلسات هم‎اندیشی بهره‎مند شد.

وی با بیان اینکه استقبال جوانان از برنامه‎های فرهنگی در شهرستان‎ها به تناسب مرکز استان بیشتر است افزود: اکثر طرح‎های فرهنگی متاسفانه معطوف به مرکز استان شده و به صورت سلسله‎وار نیست لذا اگر دامنه آن گسترده‎تر شود علاقمندان بیشتری را جذب خواهد کرد.

با فرهنگ‌سازی مناسب جوانان را جذب مراکز فرهنگی هنری کنیم

محمد زورستان مدرس انجمن خوشنویسان استان نیز گفت: در جامعه‎ای زندگی می‎کنیم که معضلات اجتماعی همچون فساد در آن بیداد می‎کند لذا باید با فرهنگسازی مناسب جوانان را جذب مراکز فرهنگی هنری کرد تا از معضلات دور شوند.

وی تلاش رسانه‎ها، تلویزیون، نشریات، مدارس و انجمن‎های فرهنگی هنری را در ارائه هنر اصیل ایرانی و اسلامی مهم خواند.

ایجاد بانک ایده و طرح به نام اشخاص حقیقی و حقوقی

سعید باقر سمنانی از مؤسسه ابوریحان بیرونی بر ایجاد بانک ایده و طرح به نام اشخاص حقیقی و حقوقی تاکید کرد و گفت: لازم است این بانک اطلاعاتی در امور اجتماعی استانداری راه‎اندازی شود تا جوانان و نخبگان از آن بهره‎مند شوند.

وی ارزیابی سطح رضایت عمومی را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: با ارائه چنین کمیته‎ای می‎توان نسبت به شناسایی نقاط ضعف و قوت اهتمام ورزید و ضعف‎ها را از سوی مسئولان برطرف کرد تا موجبات رشد و شکوفایی استان مهیا شود.

=============

گزارش از زهره رجبی

===========

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول