اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رویکرد مباحث مربوط به رجعت و آخرالزمان

نشست نگاهی نو به مسئله رجعت در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از برگزاری نشست نگاهی نو به مسئله رجعت فردا در قم خبر داد.

نشست نگاهی نو به مسئله رجعت در قم برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام محمدتقی ربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به رسالت پژوهشکده مهدویت اظهار کرد: با توجه به جایگاه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی باید حرکت‌های علمی را در جامعه رصد کرده و نسبت به نظریات جدیدی که مطرح می‌شود و عرصه‌های نوپدیدی که در یک موضوع و مسئله پیش روی محققان است توجه کنیم.

وی از برگزاری نشست نگاهی نو به مسئله رجعت خبر داد و افزود: این نشست با حضور آیت‌الله سند از علمای حوزه علمیه قم و نجف که دارای نظریات جدید در موضوع رجعت است، در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.

مدیر انجمن علمی مهدویت حوزه با اشاره به اهداف نشست علمی نگاهی نو به مسئله رجعت گفت: نظریه‌پردازی و تولید دانش یکی از اهداف این نشست بوده و مقام معظم رهبری در توصیه‌ها و تاکیدات خود به این مسئله تاکید دارند.

وی خاطر نشان کرد: طرح حرف‌های بدیع و جدید در جامعه یک‌سری انتقادات و امواجی را ایجاد می‌کند که این امواج قابل پیش‌بینی نیست و عکس‌العمل‌های ناصوابی را به دنبال دارد بنابراین برگزاری این جلسات می‌تواند دهلیز و معبری برای این امر باشد که آراء نقد شده و به صورت چالشی بررسی شود.

ربانی عنوان داشت: رویکرد نشست مهدویت به معنای عام شامل مبحث حضرت ولی عصر(عج) و مباحث مربوط به رجعت و آخرالزمان است.

وی ادامه داد: در جلسات گذشته این نشست مباحثی در زمینه دغدغه‌های حوزه علمیه قم و نجف درباره موضوع رجعت مطرح شد تا بتوانیم در این زمینه تعامل علمی داشته باشیم.

مدیر پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یادآور شد: موضوع مهدویت زمانی درک می‌شود که موضوع رجعت را درک کرده و با استفاده از اسناد و مدارک در آیات و روایات آنها را اثبات کنیم.

نشست نگاهی نو به مسئله رجعت 19 مرداد ساعت 9 و 45 دقیقه در پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول