اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان فرهنگی استان اصفهان:

سازمان ویژه‌ای برای رسیدگی به امور فرهنگیان بازنشسته تشکیل شود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان گفت: نمایندگان در مجلس طرحی برای تشکیل سازمان ویژه‌ای برای فرهنگیان بازنشسته ارائه دهند که این سازمان وابسته به وزارتخانه آموزش و پرورش باشد.

سازمان ویژه‌ای برای رسیدگی به امور فرهنگیان بازنشسته تشکیل شود

سیدمحمد معزالدین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه فرهنگیان بازنشسته از دو سال پیش تاکنون به دنبال اجرایی شدن بیمه طلایی بودند، اظهار داشت: سرانجام پس از وعده و وعید‌های فراوان در راستای اجرای این بیمه، بیمه طلایی فرهنگیان  بازنشسته از ابتدای دی‌ماه سال گذشته اجرایی شد اما عمر این بیمه تنها به مدت چهار ماه دوام داشت.

وی با بیان اینکه هنوز بسیاری از بازنشستگان کارت بیمه طلایی خود را دریافت نکرده بودند که بیمه طلایی آنها از ابتدای اردیبهشت‌ماه جاری قطع شد، اضافه کرد: فرهنگیان بازنشسته برای اجرای بیمه طلایی حدود 7 میلیارد تومان هزینه دادند بدون اینکه درصدی از خدمات این بیمه استفاده کنند.

نایب رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان فرهنگی و وظیفه‌بگیران استان اصفهان با تاکید بر اینکه یک میلیون بازنشسته در سطح کشور وجود دارد که 800 هزار نفر از آنها از بازنشستگان فرهنگی هستند، تصریح کرد: سازمان بازنشستگی کشوری به‌ عنوان متولی بازنشستگان فرهنگی هیچ تعهدی را نسبت به اجرای بیمه طلایی برای این افراد قبول نکرده است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان خود را متولی فرهنگیان بازنشسته می‌داند اما سازمان بازنشستگی کشوری متولی خوبی برای فرهنگیان بازنشسته نیست، ادامه داد: با توجه به این موضوع تقاضا شد که نمایندگانی از بازنشستگان فرهنگی در تشکیلات تصمیم‌گیری‌های مدیریت بازنشستگی کشوری حضور داشته باشند که این افراد بتوانند از حقوق بازنشستگان دفاع کنند.

معزالدین با بیان اینکه خواستار این هستیم که نمایندگان در مجلس شورای اسلامی طرحی را برای تشکیل سازمان ویژه‌ای برای فرهنگیان بازنشسته ارائه بدهند که این سازمان وابسته به وزارتخانه آموزش و پرورش باشد، تاکید کرد: تشکیل چنین سازمانی نیاز به قانون دارد و فرهنگیان بازنشسته هم‌چنان خواستار این موضوع هستند که آمور آنها زیر نظر وزارتخانه آموزش و پرورش اداره شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم که این قانون هر چه سریع‌تر تصویب شود، افزود: فرهنگیان بازنشسته نیز به صورت مداوم این موضوع را از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی پی‌گیری می‌کنند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول