اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شب گذشته با حضور مسئولان استان

نشست مشترک مسئولان و نخبگان قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: نشست مشترک مسئولان و نخبگان و استعدادهای برتر استان همراه با ضیافت افطار در قم برگزار شد.

نشست مشترک مسئولان و نخبگان قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیین ضیافت افطار نخبگان و استعدادهای برتر استان یکشنبه شب با حضور حجت‌الاسلام عرب‌انصاری معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، محرری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قم، حجت‌الاسلام آتش‌زر رئیس شورای شهر، دکتر حجازی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از نخبگان و خانواده‌های آنان در هتل پارسیا برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط شعاعی قاری بین‌المللی کشور و پخش سرود جمهوری اسلامی، سید حسین اخوان علوی رئیس بنیاد ملی نخبگان استان در جایگاه حاضر شد و با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان با تاکید مقام معظم رهبری در سال 83 و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد اضافه کرد: رسالت اصلی بنیاد نخبگان توسط رهبر معظم انقلاب تعیین شده است و ایشان رفتار و برنامه‌های بنیاد را زیر نظر دارند.

وی با اشاره به اینکه تعداد نخبگان استان در اردیبهشت سال 89، 45 نفر بود خاطر نشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و حمایت‌های استاندار سابق قم، تعداد اعضای جامعه نخبگان استان به 160 نفر افزایش یافت.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم از نهایی شدن آیین‌نامه عضویت نخبگان حوزوی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: با اضافه شدن نخبگان حوزوی، تعداد اعضای جامعه نخبگان استان به 500 نفر افزایش می‌یابد که هم تراز با استان‌های فارس و اصفهان خواهد شد.

در ادامه برنامه‌های این آئین پس از اجرای برنامه تواشیح توسط گروه میعاد، شعاعی قاری بین‌المللی کشور در سخنانی از برخی کم لطفی‌ها نسبت به قرآن گلایه و اظهار کرد: متأسفانه در جامعه ما فقط در هنگام مرگ از قرآن یاد می‌شود.

وی با انتقاد از نهادینه شدن برخی فرهنگ‌های غلط در جامعه تصریح کرد: مساجد نقش مهمی را می‌توانند در فرهنگ‌سازی و گسترش قرآن داشته باشند اما متأسفانه اکثر مساجد کشور در زمان‌هایی به غیر از هنگام نماز تعطیل هستند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام عرب‌انصاری معاون سیاسی امنیتی استاندار قم در جایگاه حاضر شد و اظهار کرد: در نشست‌های مشترک استانداری و بنیاد نخبگان راهکارهای منطقی در راستای تحقق رهنمودهای رهبری و تحقق اهداف دولت و نخبگان ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه در راستای تسهیل امور پیرامونی زندگی و تحصیل نخبگان اقدامات مؤثر باید صورت گیرد اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های همه جانبه از ظرفیت نخبگان در استان استفاده شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تاکید بر اینکه سند چشم‌انداز افق 1404 و رهنمودهای مقام معظم رهبری زمینه‌ساز تحقق اهداف جامعه نخبگان است اظهار کرد: دولت زمینه مناسبی را برای استفاده نخبگان از فضاها و امکانات فراهم کرده است.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول