اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 15:

روحانیان نقش موثری در مشارکت شهروندان در برنامه‌های شهری دارند

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 15 گفت: روحانیان نقش موثری در مشارکت شهروندان در جهت پیشرفت برنامه‌های شهری دارند.

روحانیان نقش موثری در مشارکت شهروندان در برنامه‌های شهری دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعاتی پیش همایش آیین تجلیل از ائمه جماعات منطقه 15، با حضور آیت‌الله وحید گلایگانی نماینده ولی‌فقیه در حوزه جنوب شرق تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خان‌پور معاون مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین معراجی رئیس امور مساجد ناحیه شهید محلاتی، ‌ائمه جمعه خاورشهر و قیامدشت، ‌ائمه جماعات مساجد سطح محدوده و جمعی از معاونان و مدیران شهرداری منطقه برگزار شد.

سید احمد صفوی ‌بیان کرد: از جمله سیاست‌های شهرداری علاوه بر فعالیت‌های توسعه‌ای، ‌عمرانی،‌ خدماتی،‌ توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی است که با همکاری ویژه روحانیت قدم‌های موثری در این حوزه برداشته شده است.

شهردار منطقه 15 در ادامه در تشریح پروژه‌های شاخص در منطقه افزود: پروژه عظیم بزرگراه امام علی (ع) که ضمن احیای بافت فرسوده و کاهش آسیب‌های اجتماعی باعث تسهیل و تسریع در دسترسی به سایر نقاط می‌شود،‌ بهره‌برداری از دو کیلومتر بزرگراه آزادگان، ‌عملیات اجرایی خط 6 مترو و خط بی آر تی بزرگراه بعثت از جمله فعالیت‌های فرامنطقه‌ای است که در حال اجرا است.

وی در ارتباط با فعالیت‌های اجرایی در منطقه با محوریت مسجد خاطرنشان کرد: در صدد هستیم در کنار تمامی فعالیت‌ها با هماهنگی‌های انجام شده با امور مساجد منطقه و همکاری ائمه جماعات،‌ اجرای مسائل فرهنگی و محتوایی مساجد را بیشتر دنبال کنیم،‌ هر چند فعالیت‌های رو به رشدی در این جهت شامل ساخت گلدسته‌ها، پخش اذان، احداث نمازخانه در بوستان‌ها، ‌احداث مصلی در قیامدشت و خاورشهر صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی خان‌پور نیز در این جلسه ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در این مرکز عنوان کرد: از جمله فعالیت‌ها تاسیس مسجد و مسجدسرا در مناطق است که با جدیت و سرعت در حال پیگیری و اجرا است و در منطقه 15 نیز مسجد قدس به عنوان مسجدسرا در حال ساخت است.

معاون مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران همچنین با تاکید بر جایگاه روحانیون در نزد مردم گفت: از آنجایی که فرد روحانی امین و محرم اسرار مردم است در بخش نظارت شهرداری و سامانه 1888 از روحانیون برای گزارش تخلفات شهرداری استفاده شده که در حال حاضر 350 روحانی به این منظور کارت ویژه ناظرین شهرداری را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول