اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس:

عکاسان بسیجی روز قدس را به تصویر می‌کشند

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت: عکاسان بسیجی در روز قدس مصادف با 28 ماه مبارک رمضان سال جاری حضور مردم را در راهپیمایی این روز به تصویر می‌کشند.

عکاسان بسیجی روز قدس را به تصویر می‌کشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان استان فارس، حجت حسنی در مورد اهمیت برگزاری عکاسی از راهپیمایی روز قدس توسط انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان اظهار داشت: با توجه به تحولات جهانی و خاورمیانه و به ویژه قیام‌های مردمی و همچنین ضرورت نشر و گسترش فرهنگ ناب اسلامی، مبارزه با استکبار جهانی و مقابله با جنگ نرم دشمن، روز قدس امسال اهمیت دوچندانی دارد.

وی تحولات سوریه و کارشکنی‌های جهان عرب، نظام استکباری، نقش مقاومت اسلامی لبنان و حمایت‌های جمهوری اسلامی از ملت‌های آزاده را از دلایل اهمیت روز قدس برشمرد.

حسنی گرفتاری‌های اقتصادی جهانی و شکست خوردن طرح‌های آنها در مقابله با جمهوری اسلامی را از دیگر مولفه‌های شاخص روز قدس سال جاری دانست و گفت: بدون شک هنر نقش اساسی را در مقابله با تهاجمات استکبار دارد و این موضوع از دلایل برگزاری عکاسی روز قدس توسط انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس تصریح کرد: نشر و گسترش اندیشه‌ها به وسیله دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری بسیار قابل اهمیت است.

وی اضافه کرد: یک تصویر در روز قدس نقش بسزایی را در مقابله با کج‌اندیشی‌های رسانه‌های استکباری ایفا می‌کند.

حسنی حضور هنرمندان بسیجی را در کنار دیگر اقشار جامعه در روز قدس بسیار با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از شیوه‌های نوین و تکنیک‌های مختلف‌ مانند عکاسی می‌تواند این روز را ماندگارتر کند.

این مقام فرهنگی گفت: روز قدس امسال با حضور هنرمندان بسیجی موجب تجلی اندیشه‌های هنری با ابزار هنر است و روز قدس را باید بار دیگر در همان روز همراه با هنرهای چندگانه متجلی کرد.

دبیر انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان فارس ادامه داد: برنامه عکاسی از روز قدس با محوریت حضور نوجوانان و کودکان در شیراز برگزار می‌شود.

ریحانه عظیمی مهم‌ترین هدف از برگزاری این برنامه را ثبت لحظات باشکوه روز قدس و انعکاس حماسه حضور مردم جمهوری اسلامی ایران به جهانیان اعلام کرد.

این عکاس بسیجی گفت: نیاز به حرکتی اساسی و تاثیرگذار در عرصه عکس سازمان بسیج هنرمندان ما را راغب کرد تا روز قدس را ملاک این برنامه قرار دهیم، از این رو حضور جوانان عکاس در کنار شور و هیجان حاکم بر فضای روز قدس می‌تواند عکس‌های ناب را به وجود آورد.

وی تصریح کرد: نشان‌دادن وحدت و یکپارچگی مردم روزه‌دار کشورمان به ویژه در این هوای گرم تابستان برای رسانه‌های غربی بسیار قابل توجه است و در نتیجه هنرمندان عکاس بسیجی با ثبت جزئیات حساس راهپیمایی در جامعه بسیار تاثیرگذار می‌باشند و می‌توانند لحظاتی که ممکن است از دید سایر ابزار رسانه‌ای دور مانده باشد را به تصویر بکشند.

عظیمی اساسی‌ترین مضمون برنامه عکاسی روز قدس را حضور جوانان و کودکان در صحنه اعلام کرد و اظهار اشت: ماندگاری و ثبت این‌گونه روزهای تاریخی از وظایف عکاسان متعهد و تیزبین است.

وی مشکلات اصلی عکاسان را عدم سهولت صدور مجوز به عکاسان دانست و گفت: نبود کارت عکاسی، عضویت در مجمع خاص و قیمت‌های بالای دوربین‌های عکاسی از دیگر مشکلات جوانان وارد شده به این عرصه هنری است.

به گزارش فارس، متقاضیان جشنواره باید عکس‌های گرفته شده خود را در روز قدس بعد از یک هفته به انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان فارس تحویل دهند و در نتیجه بعد از بررسی آثار ارائه شده توسط داوران به سه نفر برتر جوایزی نفیس اهدا و نیز به پنج نفر دیگر لوح تقدیر و جوایزی به رسم یادبود تقدیم می‌شود.

همچنین سه اثر برگزیده در جلسات تخصصی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت نمایشگاهی از آثار رسیده به انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان فارس برگزار می‌شود و حضور برای تمام عکاسان شیراز آزاد است.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول