اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خبر داد

اعطای 51 درصد از تسهیلات مشاغل به بانوان زنجانی

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در مجموع در سال گذشته 51 درصد از تسهیلات مشاغل در استان زنجان به بانوان اعطاء شده است.

اعطای 51 درصد از تسهیلات مشاغل به بانوان زنجانی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمیرا قهرمانی ظهر امروز در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده استان زنجان اظهار داشت: با توجه به اینکه 50 درصد از جمعیت استان زنجان را بانوان تشکیل می‌دهند، باید در ابعاد متخلف از جمله اشتغال برای این گروه برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان زنجان 8.4 درصد است، خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری بانوان در استان 11.4 درصد و در مردان 7.5 درصد است که در مجموع عملکرد مطلوبی را نشان می‌دهد.

معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه در زمینه ایجاد مشاغل خانگی در استان زنجان 5 هزار و 957 طرح در سال گذشته به بانک‌ها معرفی شده است، ادامه داد: 5 هزار و 159 طرح مربوط به بانوان بوده است.

وی یادآور شد: در مجموع 87 درصد از طرح‌های مشاغل خانگی که در استان زنجان به بانک‌ها معرفی شده مربوط به بانوان بوده است.

قهرمانی با اشاره به اینکه مجموع تسهیلات طرح‌های مشاغل خانگی بیش از 205 هزار میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: بیش از 176 هزار میلیون ریال از این تسهیلات به طرح‌های بانوان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی بالغ بر 8 هزار و 30 میلیون ریال توسط صندوق مهر امام رضا (ع) به متقاضیان کسب و کار خرد پرداخت شده است، اضافه کرد: 35 درصد از مجموع تسهیلات کسب و کار خرد در استان زنجان به بانوان پرداخت شده است.

معاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه مجموع تسهیلات پرداخت شده در حوزه مشاغل خانگی طی سال گذشته به بانوان استان زنجان 6 هزار و 521  میلیون ریال اعلام شده است، خاطرنشان کرد: در حوزه کسب و کار خرد نیز 17 درصد از تسهیلات به طرح‌های معرفی شده توسط بانوان پرداخت شده است.

وی مجموع تسهیلات پرداختی به جز بنگاه‌ها را به بانوان در استان زنجان 175 هزار و 19 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در مجموع 51 درصد از تسهیلات سال گذشته به بانوان ارائه شده است.

قهرمانی با تاکید بر اینکه از 40 هزار و 400 نفر تعهد اشتغال استان زنجان در سال گذشته 52 هزار و 212 فرصت شغلی ایجاد شده است، ادامه داد: در سال گذشته 10 هزار و 450 فرصت شغلی برای بانوان ایجاد شده است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول