اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

اشتغال بانوان کشور باید قانونمند شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به نبود دستورالعمل مشخص و تعریف شده‌ای برای اشتغال بانوان در کشور بر لزوم قانونمند شدن این امر تأکید کرد.

اشتغال بانوان کشور باید قانونمند شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: علی‌رغم گذشته 32 سال از عمر انقلاب اسلامی هیچ تدبیر و طرحی در زمینه نقش زنان از مراکز علمی و فرهنگی به مجلس شورای اسلامی به منظور قانونگذاری ارائه نشده است.
وی افزود: در زمینه تعریف نقش و جایگاه زن در ابعاد محتلف اقدامات رها شده‌ای صورت گرفته اما اگر این مسئله به صورت اصولی مطرح و تبیین نشود برای همیشه جامعه اسلامی در مسائل اجتماعی و خانوادگی مشکل دارد.
امام جمعه کاشان ضمن تقدیر از اهتمام مقام معظم رهبری در فراخوان محققان، پژوهشگران و صاحب‌نظران در این زمینه پیشنهاد استمرار تشکیل کمیته‌های کارشناسی در زمینه زن و خانواده برای ارائه ‌راهکارهای عملی در راستای حل مشکلات موجود به مجلس شورای اسلامی به منظور تبدیل آن به قانون و ابلاغ به مراکز حکومتی و اجتماعی شد.
نمازی تصریح کرد: نسبت به اشتغال و حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی تردیدی نیست اما در مورد چگونگی و نوع شغل بانوان باید دستورالعمل و قانونی مشخص تبیین و ابلاغ شود.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سومین نشست راهبردی پیرامون موضوع زن و خانواده تصریح کرد: در زمینه اشتغال بانوان اید دو اصل رعایت شود و آن لطمه نخوردن به رسالت و وظیفه اصلی بانوان در مدیریت خانواده، تربیت فرزندان، همسرداری و حفظ حجاب و عفاف آنهاست.
عضو خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم اشتغال بانوان در رشته‌ها و مکان‌های ویژه بانوان تصریح کرد: حضور آقایان در مراکز علمی ویژه بانوان، بیمارستان‌های زنان و زایمان و یا مراکز فروشی که مشتریان آنها تنها بانوان هستند با مبانی اسلام همخوانی نداشته و با غیرت دینی ملت سازگار نیست.
به گفته وی در مسئله مدیریت خانواده خلاء فراوانی داریم و بسیاری از بانوان نسبت به این وظیفه خطیر خود علم و آگاهی ندارند در حالی که از دیدگاه علمی و اسلامی زنان باید نسبت به مسائل مدیریت خانواده، تربیت فرزندان و حقوق متقابل همسران شناخت و اطلاع کافی داشته باشد و پیشنهاد می‌کنم دوره‌های تخصصی در این زمینه‌ها ویژه دختران جوان به منظور ارتقای آگاهی آنها برگزار شود.
نمازی با گلایه از مشکلات فراوان جامعه در زمینه مسائل خانوادگی، مهریه‌های سنگین و بدون قانون، مراسم‌های ازدواج تشریفاتی و پرهزینه، جهیزیه‌های گران‌قیمت را از جمله موانع ازدواج و عوامل آسیب های اجتماعی ناشی از آن برشمرد.
وی با تأکید بر لزوم آسان‌سازی مراسم‌های ازدواج بیان داشت: اصلاح این مشکلات و موانع با سخنرانی و شعار حل نمی‌شود و باید راهکار قانونی آن اجرا شود.
خطیب نماز جمعه کاشان در ادامه با اشاره به لزوم وجود بصیرت انتخاباتی اظهار داشت: یکی از مصادیق و جایگاه‌های انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر انتخابات است و آن اینست که اگر نامزدی و یا هواداران و ستاد انتخاباتی وی در فعالیت‌های تبلیغاتی خود مسائل  شرعی را رعایت نکردند نهی از منکر شوند.
به گفته وی نامزدها باید مسئولان و هواداران خود را طی چند نشست نسبت به اهمیت و حساسیت موضوع و ضرورت اجرای احکام شرعی و قانونی توجیه کنند و اعلام دارند اگر دچار منکرات انتخاباتی شوند آنها را عزل می‌کنند.
امام جمعه کاشان در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان خروج اشغالگران را از عراق به برکت مرجعیت و ولایت فقیه در این کشور دانست و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی جنگ داخلی و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی از اهداف دیرینه آمریکاست که به وسیله ایادی خود چون طارق ‌الهاشمی معاون نخست وزیر عراق به اجرا درآورده است.
وی با اشاره به نقش مؤثر مهره‌های آمریکایی در انفجارهای صورت گرفته در عراق عنوان کرد: در آستانه اربعین حسینی و ورود میلیون‌ها شیعه به عتبات عالیات توطئه‌های آشوب و انفجار به رهبری مهره‌های درجه یک آمریکا افزایش یافته است.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول