اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر بانوان استانداری خراسان جنوبی خبر داد:

اشتغال 9 هزار نفر از بانوان خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: 9 هزار و 349 نیروی شاغل استان را بانوان تشکیل می‌دهند.

اشتغال 9 هزار نفر از بانوان خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، معصومه‌السادات جلیلی حسینی پیش از ظهر امروز در نشست مدیر کل امور بانوان وزارت کشور و همسر رئیس جمهور با مشاوران فرمانداران شهرستان بیرجند در امور بانوان به بیان مهم‌ترین مشکلات بانوان خراسان جنوبی پرداخت.
وی افزود: بانوان این استان به دلیل همجواری خراسان جنوبی با افغانستان با مشکلاتی در حوزه اجتماعی مواجه هستند که رشد بی‌رویه مهاجرت از روستاها به مناطق شهری بر این آسیب‌ها می‌افزاید.
مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نبود طرح جامع توانمندسازی زنان خودسرپرست، معیوب بودن اشتغال بانوان در بخش خدمات، عدم دسترسی فرصت برابر، عدم تحقق شایسته سالاری و عدم اعتماد به نفش در بانوان این منطقه نسبت به قابلیت‌های خود از دیگر چالش‌های بانوان این استان در حوزه امور اجتماعی است.
جلیلی حسینی به مشکلات اقتصادی بانوان استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: رهاسازی کارگاه‌های کوچک تولیدی و عدم ساماندهی این مراکز، عدم امکان برنامه‌ریزی برای آموزش مهارتی و حرفه‌ای در روستاهای استان و پراکندگی مراکز جمعیتی روستایی استان بر مشکلات اقتصادی بانوان استان افزوده است.
وی از انجام پژوهش‌های مختلف در خراسان جنوبی در بحث بانوان خبر داد و گفت: در این استان کانون اصلاح و تربیت توسط سازمان‌های مردم‌نهاد بانوان تشکیل شده است تا دختران بی‌سرپرست یا بدسرپرست استان ساماندهی و نگهداری شوند.
مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی از مسئولان کشوری خواست که کمک‌ و حمایت بیشتری از سازمان‌های مردم‌نهاد خراسان جنوبی صورت گیرد تا توان فعالیت بیشتری پیدا کنند.
حسینی جلیلی از کسب رتبه دوم دفتر بانوان استانداری خراسان جنوبی در طرح تحرک وزارت کشور در سال جاری خبر داد و گفت: خراسان جنوبی 636 هزار و 420 نفر جمعیت دارد که نیمی از این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند و ساماندهی امور مختلف مربوط به بانوان نیازمند اعتبارات بیشتری است.
وی از تشکیل 211 تعاونی در استان با مدیریت بانوان و عضویت بیش از 8 هزار نفر در این تعاونی‌ها خبر داد و یادآور شد: همچنین 2 هزار و 246 بنگاه زودبازده اقتصادی نیز با مدیریت بانوان در استان تشکیل شده و فعالیت می‌کند.
مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی سرمایه‌های انسانی را مهم‌ترین ثروت خراسان جنوبی عنوان کرد و افزود: وجود مراکز دانشگاهی و حوزوی متعدد در استان از دیگر مزایای استان است.  
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول