اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلایه یکی از فرزندان شاهد کردستان

دستگاه‌های دولتی به ترویج فرهنگ شهادت اهتمام نمی‌ورزند

خبرگزاری فارس: یکی از فرزندان شاهد استان کردستان از نبود اهتمام لازم در بین دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان در زمینه تقویت و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت انتقاد کرد و خواستار حل این مشکل شد.

دستگاه‌های دولتی به ترویج فرهنگ شهادت اهتمام نمی‌ورزند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرزند شهید ولی‌زاده در اجتماع خانواده شهدا در سنندج اظهار کرد: ما فرزندان شاهد به عنوان وارثان اصلی خون پدرانمان در راستای دفاع از ارزش‌های انقلاب و پیشبرد اهداف و آرمان‌های جهان شمول انقلاب در سایه توکل به خدا و رهنمون‌های مقام معظم رهبری آماده حضور در هر میدانی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دفاع از انقلاب و ارزش‌های الهی که ثمره خون پاک پدران شهید و از جان گذشته ماست رسالت و وظیفه الهی است که با جان و دل در راستای تحقق آن آماده‌ایم.

این فرزند شهید در ادامه به گوشه‌ای از مشکلات جامعه ایثارگران استان پرداخت و افزود: با وجود تلاش‌های بسیار خوبی که از سوی مسئولان استان در راستای رفع مشکلات خانواده شهدا در سطح استان صورت گرفته است ولی هنوز مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با عنایت بیش از پیش مسئولان برطرف شود.

وی عدم وجود بسترهای لازم به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه در بین فرزندان شاهد و کم‌رنگ شدن ارتباطات فرهنگی در این حوزه را از جمله مشکلات امروز در جامعه ایثارگران استان ذکر کرد.

وی از نبود اهتمام لازم در بین دستگاه‌های اجرایی در زمینه تقویت و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت انتقاد کرد و افزود: دستگاه‌ها و مسئولین فرهنگی استان باید با ایجاد اتاق‌های فکر فرهنگی و برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور افرادی مجرب و فرهیخته در راستای توسعه این فرهنگ ارزشی در جامعه تلاش کنند.

فرزند شهید ولی‌زاده اضافه کرد: نگاه مغرضانه برخی از افراد جامعه نسبت به خانواده شهدا یکی دیگر از مشکلات جامعه شاهد و ایثارگر استان کردستان است که رفع آن جز با فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ممکن نخواهد بود.

ولی‌زاده تصریح کرد: این نگاه مغرضانه در برخی از ادارات کاملا آشکار و انکارناپذیر بوده تا جایی که برخی از فرزندان شاهد بخاطر ترس از کارشکنی، فرزند شاهد بودن خود را مخفی می‌کنند.

وی اضافه کرد: با وجود تلاش‌های مسئولان در زمینه تامین مسکن و اشتغال خانواده‌های شاهد و ایثارگر، باز در این مسیر مشکلات زیادی وجود دارد که رفع آنها اهتمام ویژه مسئولان را می‌طلبد.

به گفته فرزند شهید ولی‌زاده، طبق برنامه پنجم توسعه همه فرزندان شاهد و ایثارگر باید صاحب خانه شوند، ولی این قانون هنوز اجرایی نشده و نیاز به پیگیری جدی‌تر مسئولان دارد.

ولی‌زاده تصریح کرد: بسیاری از فرزندان شاهد امروزه با داشتن مدارک تحصیلی بالا و معافیت رشته تحصیلی در بحث استخدام به دلیل بی‌توجهی  برخی از مسئولین به این مهم بیکار هستند.

وی در پایان نبود پوشش بیمه‌ای‌ کامل، نبود مهمانسرا در شهرهای بزرگ و عدم حمایت از سفرهای درمانی لازم و ضروری را از دیگر مشکلات فراروی جامعه شاهد و ایثارگر در این استان خواند و تصریح کرد: این در حالی است که بسیار از ادارات و ارگان‌ها این خدمات را به صورت کامل به کارکنان خود ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول