اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

روز قدس امسال فرصتی برای حمایت از مردم سوریه است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: روز جهانی قدس امسال فرصت خوبی است که مسلمانان حمایت جدی از مردم سوریه و فلسطینی‌ها کنند.

روز قدس امسال فرصتی برای حمایت از مردم سوریه است

 به گزارش خبرگزاری فارس از قم رمضان شریف پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس و اعضای ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با آیت‌الله سبحانی با اشاره به فعالیت‌های ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: فراهم کردن مقدمات و بستر لازم برای برگزاری باشکوه روز جهانی قدس از جمله اهداف این ستاد است.

وی با اشاره به نامگذاری روز جهانی قدس به ابتکار امام خمینی(ره) گفت: اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها این امر را دنبال می‌کردند تا مسئله فلسطین، بیت‌المقدس و مسجدالاقصی به فراموشی سپرده شود.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: به برکت این نامگذاری و برگزاری مراسم‌های روز جهانی قدس در داخل و خارج کشور و بازتاب‌های رسانه‌ای و تحلیل و تفسیرهایی که درباره این موضوع شده مسئله فلسطین به مسئله روز افکار عمومی تبدیل شده است.

وی یادآور شد: رویکردی که در مبارزات فلسطینی‌ها علیه اسرائیلی‌ها وجود داشت ابتدا با رویکرد چپی و مارکسیستی بود و در مقطعی دیگر با رویکرد قومیت عربی و پس از انقلاب و نامگذاری روز جهانی قدس به تدریج این مبارزات رنگ و بوی مذهبی و دینی گرفت.

شریف با اشاره به پیروزی علیه اسرائیل گفت: رژیم صهیونیستی در زمینه بیرون کردن اسرائیل از لبنان، مسئله جنگ 33 روزه لبنان و جنگ 22 روزه غزه و اسرائیلی‌ها، شکست‌های پی در پی خوردند.

وی خاطر نشان کرد: اسرائیلی‌ها در راهبردهای خود مدعی بودند اگر روزی همه کشورهای عربی با یکدیگر متحد شوند نمی‌توانند اسرائیل را شکست دهند ولی خداوند عنایت کرد و به برکت گروه کوچک شیعه در لبنان نخستین شکست نظامی بر اسرائیلی‌ها تحمیل شد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان داشت: فلسطینی‌ها بر این اساس هر سال منتظر برگزاری روز جهانی قدس هستند و با برگزاری این مراسم احساس تقویت روحیه می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات گفت: این ستاد مراسم روز قدس را در 550 شهر و مرکز استان داخل کشور برگزار می‌کند که از بعد رسانه‌ای خوبی برخوردار است.

شریف با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس پس از راهپیمایی 22 بهمن بزرگ‌ترین راهپیمایی در سطح کشور است گفت: بیش از 70 کشور دنیا اعم از کشورهای مسلمان و غیرمسلمان در ستاد خارجی مراسم روز جهانی قدس را برگزار می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در کشور نیجریه به عنوان یکی از کشورهای آفریقایی جمعیت 800 تا 900 هزار نفری در روز قدس به خیابان می‌آیند و در خصوص روز قدس اعلام حمایت می‌کنند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان داشت: در سال‌های اخیر به برکت بیداری اسلامی بخش عمده‌ای از رهبران به خواست و اراده مردم ساقط شدند و رویکرد توجه به مسئله فلسطین رویکرد بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده است.

وی ادامه داد: اکنون فلسطینی‌ها حرکت علیه اسرائیلی‌ها را جهاد می‌دانند و شهادت در این راه را با آغوش باز می‌پذیرند و این موضوع اسرائیلی‌ها را سخت به وحشت انداخته است.

شریف با اشاره به طرح اسرائیلی‌ها مبنی بر تصرف نیل تا فرات گفت: روزگار اسرائیلی‌ها به برکت بیداری اسلامی، نامگذاری روز جهانی قدس و پشتیبانی انقلاب اسلامی به جایی رسیده که دور همان سرزمین محدودی را که اشغال کردند دیوار کشیدند.

وی تصریح کرد: امروز به برکت مجاهدت امام خمینی(ره) و پیگیری‌های مجدانه مقام معظم رهبری خط مقاومت روشن بوده و توانسته اسرائیلی‌ها را شکست دهد.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به حساسیت روز جهانی قدس در سال جاری اشاره کرد و گفت: روز قدس امسال تهاجم سنگین و حساب شده‌ای علیه سوریه به عنوان کشور خط مقدم مبارزه با اسرائیل در طول سال‌های گذشته بوده است.

شریف خاطر نشان کرد: اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها و کشورهای عربی تلاش می‌کنند جای پای ما را قطع کنند و ارتباط ما با شیعیان لبنان به واسطه کشور سوریه را به هم بریزند.

وی عنوان داشت: اکنون با گذشت 17 ماه سوری‌ها توانستند به برکت حمایت مردم و پشتیبانی‌ها و اراده دولت سوریه بر مشکلات فائق آیند و امید است این بحران را پشت سر گذارند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: روز جهانی قدس امسال فرصت خوبی است که مسلمانان حمایت جدی از مردم سوریه و فلسطینی‌ها کنند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول