اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز:

ماهیت اصلی روز قدس ظلم‌ستیزی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: ماهیت اصلی راهپیمایی روز جهانی قدس، ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلوم است.

ماهیت اصلی روز قدس ظلم‌ستیزی است

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: دین مبین اسلام در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هم به صورت کلان و هم در جزییات دارای تعالیم و رهنمودهای مشخص و واضحی است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که دین اسلام برای در تعریف از یک فرد مسلمان مطرح می‌کند، ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلوم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: احادیث و روایات بسیار زیادی درباره ضرورت اعتراض به ظالم از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار در اختیار داریم که بر اساس آنها اگر کسی فریاد کمک‌خواهی مظلومی را بشنود و اجابت نکند، مسلمان نیست.

قیام عاشورا نماد مقابله با ظالم است

مسعودی در بخش دیگری از سخنان خود به قیام سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) برای دفاع از حق علیه حکومت ظالم قیام فرمود و اثر خون مطهر ایشان و یاران باوفای حضرت در طول تاریخ جاری و ماندگار خواهد بود.

وی به شرایط و تحولات جهان اسلام به ویژه فلسطین اشغالی اشاره کرد و ادامه داد: در دنیای امروز مظلوم واقعی ملت فلسطین هستند که اسیر دستان زورگوی یزیدیان زمانه گرفتار شده‌اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس نقش موثر و بزرگی در مقابله با زورگویی‌های رژیم اشغالگر قدس داشته و خواهد داشت، عنوان کرد: ماهیت اصلی راهپیمایی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مقابله با ظالم و دفاع از مظلوم است.

مسعودی تاکید کرد: هر انسان آزاده‌ای فارغ از اینکه مسلمان است و یا به ادیان دیگر اعتقاد دارد، نمی‌تواند در برابر ظلمی که به مردم بی‌پناه فلسطین روا داشته می‌شود، سکوت کند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: بنابراین امت اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان باید با تمام توان در راهپیمایی شرکت کرده و اقتدار و توان خود را برای دفاع از مظلومان فلسطینی به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول