اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه گیلان خبر داد

برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی علوم انسانی در دانشگاه گیلان

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان از برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی در حوزه علوم انسانی در این دانشگاه خبر داد.

برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی علوم انسانی در دانشگاه گیلان

حجت‌الاسلام سعید مهدوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه نهاد نمایندگی ولی فقیه ناظر و جهت‌دهنده امور فرهنگی و تبلیغی در دانشگاه‌هاست، اظهار کرد: نهاد مذکور ورود اجرایی مستقیم به امور ندارد و مجموعه‌ای فرا تشکلی است.

وی پیگیری برنامه‌ها به صورت ویژه را از برنامه‌های نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان عنوان کرد و افزود: برگزاری حلقه‌های معرفت با حضور مبلغان دینی در فضای خوابگاهی به صورت چهره به چهره برای برطرف شدن شبهه‌های دینی و اخلاقی دانشجویان از جمله فعالیت‌های نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان است.

مهدوی با بیان اینکه هم‌اندیشی به صورت کارگاهی با حضور اساتید فن برای ارتباط چهره به چهره اساتید در سال جاری در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود، تصریح کرد: تعظیم شعائر و مراسم‌های مذهبی هیئت مذهبی دانشگاه با نظارت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان بیان کرد: امسال طرح نهضت تفسیر قرآن به طور مستقیم زیر نظر نهاد مذکور برای آشنایی دانشجویان با مفاهیم قرآنی اجرا می‌شود.

وی به دغدغه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: کانون کرسی‌های آزاداندیشی در مدت دو سال گذشته برای احیای رهنمودهای مقام معظم رهبری در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان تشکیل شده است.

مهدوی تشکیل شوراهای مشورتی دانشجویی و اساتید را از دیگر فعالیت‌های نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد: شوراهای مذکور اتاق فکر برای بهره‌مندی از بارش افکار و ایده‌های دانشجویی و اساتید محسوب می‌شوند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان از برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی در حوزه علوم انسانی در این دانشگاه خبر داد و ابراز کرد: جهت‌دهی ازدواج دانشجویی و برگزاری اردوها و کارگاه‌های ازدواج دانشجویی پیوندهای آسمانی و مقدس بر مبنای ازدواج آسان، آگاهانه، به‌هنگام و پایدار به عهده نهاد مذکور در دانشگاه گیلان است.

وی با تاکید براینکه برگزاری عمره دانشجویی و ساماندهی آن به منظور بالا بردن فضای معنوی در دانشگاه به عهده نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان است، یادآور شد: طرح حکمت با بهره‌گیری از کتاب‌های متفکران دینی به‌ویژه شهید مطهری برای رشد و ارتقای دانشجویان به صورت هدفمند در دو بخش دانشجویی و فارغ‌التحصیلان در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول