اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد قائمشهر:

نظریه‌پردازی موفق بومی به شرط آزاداندیشی محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر گفت: در کشور ما نظریه‌پردازی بومی موفق زمانی تحقق می‌یابد که پیش‌شرط آزاداندیشی فراهم شود.

نظریه‌پردازی موفق بومی به شرط آزاداندیشی محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، محمدرضا باقرزاده بعدازظهر امروز در همایش کرسی‌های آزاداندیشی و پارادایم‌های عملی در تالار شهدای دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون بحث آزاد اندیشی اظهار داشت: اعتقادم بر این است که آزاداندیشی نقطه ثقل نظریه‌پردازی موفق بومی در کشور است.

وی پارادایم‌ها را مانند عینک‌هایی دانست که در قالب فریم‌ها و شیشه‌های گوناگون رنگ‌ها و مفاهیم را به ذهن شخص القا می‌کنند و این در حالی است که آزاداندیشی می‌تواند قالب‌ها و شیشه‌های نامناسب را تغییر دهد.

باقرزاده ضرورت ایجاد آزاداندیشی را منوط به وجود نظریه‌پردازی دانست که همان واقعیتی است که در فرایند تشکیل مفهوم تا فرضیه به یک نظریه تبدیل می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد قائمشهر ادامه داد: زمانی در کشور نظریه‌پردازی موفق بومی شکل می‌گیرد که پیش‌شرط آزاداندیشی محقق شود.

دبیر هم‌اندیشی اساتید منطقه سه در ادامه با تصریح اینکه معمولاً فرضیه‌ها و پارادایم‌ها از درون تغییرناپذیرند، بیان داشت: تغییرات در پارادایم‌ها از بیرون و توسط افراد دیگر بروز می‌کند.

عضو کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه‌های آزاد اسلامی مازندران با تاکید بر برگزاری نشست های آزاد اندیشی هدفمند و ضرورت بسترسازی و حمایت از آزاداندیشی توسط مقامات سیاسی متذکر شد: وحدت حوزه و دانشگاه با عمل‌گرایی و پیوند شعار به عمل محقق شود.

باقرزاده با تاکید بر بهره‌برداری از نظریه‌های کاربردی جدید ملی که بر ارزش‌های دینی استوار است اذعان داشت: امیدواریم با پیروی از عمل‌گرایی  که موجب توسعه نقادی و پرسشگری می‌شود از قید و بندهای پارادایم‌های بومی رها شویم.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول