اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی:

بنیاد فقهی علوم انسانی تاسیس شود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی گفت: بنیاد فقهی در رشته‌های مختلف علوم انسانی به سبک بنیاد فقهی مدیریت باید تاسیس شود تا بتواند علاوه بر تولید دانش در آنها تحول ایجاد کند.

بنیاد فقهی علوم انسانی تاسیس شود

حجت‌الاسلام صمصام‌الدین قوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: دانشجویان بنیاد در دو بعد مدیریت و اجتهاد دارای مهارت هستند و می‌توانند از قوه و مهارت اجتهاد خود در دانش مدیریت بهره بگیرند و نظریه‌های جدیدی را در مدیریت پردازش کنند.

وی خاطر نشان کرد: این اعتقاد وجود دارد که به جز اجتهاد نمی‌توان رشته‌های علوم انسانی به ویژه مدیریت را غنی‌سازی و اسلامی کرده و در نهایت در آنها تحول ایجاد کرد.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به اهداف بنیاد فقهی مدیریت اسلامی گفت: این بنیاد مدعی است اگر از روش اجتهادی و حوزوی در موضوعاتی مانند مدیریت استفاده شود، بدون تردید به نتایج مورد نظر اسلامی می‌توان رسید.

وی عنوان داشت: برای اجتهاد زمان مشخصی در نظر نمی‌گیریم و هر زمان هیئت علمی فقهی بنیاد، اجتهاد دانش‌پژوه را تائید کرد، فرد در مقام اجتهاد قرار می‌گیرد.

قوامی با اشاره به دیگر فعالیت‌های بنیاد گفت: کارگاه‌هایی برای مدیران نهادها در زمینه مدیریت برگزار می‌شود تا بتوانند در زمینه دانش مدیریتی اطلاعاتی کسب کنند.

وی به حوزه و دانشگاه پیشنهاد کرد بنیادهایی به تعداد رشته‌های علوم انسانی با سبک بنیاد فقهی مدیریت اسلامی تاسیس کنند.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی خاطر نشان کرد: اگر بنیادهایی مانند بنیاد فقهی مدیریت اسلامی تاسیس شود، در چشم‌انداز آینده خود می‌توانند دانش تولید ‌کنند.

وی یادآور شد: اخیرا از سوی حوزه درخواست شده تا مرکز تخصصی مدیریت را در مقطع کارشناسی تاسیس کنیم.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول