اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

موفقیت دانش‌آموزان خراسانی تلنگری برای توجه بیشتر به علوم انسانی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: موفقیت دانش‌آموزان رشته انسانی تلنگری است تا نسبت به این رشته توجه و تدبیر بیشتری شود.

موفقیت دانش‌آموزان خراسانی تلنگری برای توجه بیشتر به علوم انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدتقی فخریان صبح امروز در دیدار صمیمانه با رتبه‌های برتر کنکور سراسری استان خراسان‌رضوی و اصحاب رسانه اظهار داشت: هدف از این جلسه قدرشناسی از دانش‌آموزان افتخارآفرین است.

فخریان با اشاره به اینکه رتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری استان مایه افتخار جامعه فرهنگی هستند، افزود: در خانواده‌ها اگر قدرشناسی انجام بگیرد محبت می‌آورد و این امر در جامعه وحدت را به دنبال دارد، یادآوری این توضیحات به دانش‌آموزان سبب می‌شود تا دانش‌آموزان استعداد خود را بشناسند.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه در دو سال گذشته استان خراسان‌رضوی توفیقات خوبی در رتبه‌های کنکور سراسری و المپیادهای جهانی کسب کرده است، افزود: دانش‌آموزان رتبه‌های تک رقمی با این موفقیت اول قدرشناس زحمات خانواده‌های خود هستند.

فخریان افزود: توفیق بزرگ این دانش‌آموزان را منحصر به آموزش و پرورش نمی‌دانیم و بیشترین سهم را به همت خود دانش‌آموزان و همراهی اولیاء و معلمان می‌دهیم که زیرساخت‌های این موفقیت را فراهم کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش در پایان ضمن تقدیر از دانش‌آموزان رتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری استان خراسان‌رضوی اظهار داشت: شما دانش‌آموزان ستارگان درخشان سرزمین خورشید هستید که نورانیت خود را از انوار علی‌ بن موسی‌الرضا (ع) کسب کردید.

در ادامه مراسم رمضان نیری معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در این نشست با اشاره به سخن امام صادق (ع) اظهار داشت: انسان‌ها معدن‌هایی از طلا و نقره هستند و امروزه فرزند با استعداد نعمتی است که هیچ ثروتی مثل آن نیست و خداوند بهترین نعمت‌ها را به این خانواده‌ها ارزانی داشته و بهترین‌ها را می‌طلبد.

نیری در ادامه با اشاره به سند تحول بنیادین افزود: در سند تحول بنیادین به رشته علوم انسانی توجه خاص شده است و در استعدادهای درخشان برای این رشته مدارس در نظر گرفته شده است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: نخبگان بخشی از هویت اجتماع هستند و خراسانی‌ها از این موفقیت دانش‌آموزان خوشحال هستند.

در ادامه این جلسه میلاد اکرمی رتبه 5 کنکور ریاضی فیزیک اظهار داشت: مدارس و امکانات در موفقیت تاثیر دارند و مدرسه ما هاشمی‌نژاد از لحاظ امکانات در سطح خوبی بود ولی در بعضی مدارس دانش‌آموزان با کمبود منابع درسی و کتابخانه در مدرسه مواجه هستند که نمی‌توانند کتاب‌های مورد نیاز برای مطالعات کنکور را فراهم کنند که لازم است در این زمینه اقدامات مؤثری انجام شود.

وی گفت: در نظر دارم دانشگاه شریف را برای ادامه تحصیل انتخاب کند.

سپس محمد حجازی رتبه 7 کنکور سراسری رشته علوم انسانی با درخواست از اینکه مدارس رشته علوم انسانی در استان خراسان‌رضوی افزایش پیدا کند، اظهار داشت: کیفیت خیلی مهم‌تر از کمیت است و هر چه سطح کیفی بیشتر باشد موفقیت بیشتر می‌شود.

حجازی با بیان اینکه توکل به خدا و تلاش‌های پدر و مادر و زحمات دبیران و مدرسه را دلایل موفقیت خود می‌داند، افزود: در نظر دارم رشته حقوق دانشگاه تهران را انتخاب کنم.

سیدمجتبی حسینی رتبه 4 کنکور سراسری در این نشست اظهار داشت: حضور حضرت رضا (ع) در این موفقیت‌ها بی‌تاثیر نیست که بتواند با همین امکانات محدود به این موفقیت دست پیدا کند.

حسینی گفت: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری برای تحول در رشته علوم انسانی، دروس این رشته سبب خلاقیت‌پروری دانش‌آموزان رشته علوم انسانی شده است.

وی در ادامه افزود: برای ادامه تحصیل رشته علوم قضایی دانشگاه تهران را انتخاب می‌کنم.

سمیرا افضلی رتبه 7 کنکور انسانی نیز در این جلسه درباره کم‌توجهی به رشته علوم انسانی صحبت کرد و خواستار توسعه رشته علوم انسانی و مدارس شد.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول