اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری علوم انسانی قم عنوان کرد

ضرورت گسترش کارآفرینی در حوزه علوم انسانی

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری علوم انسانی قم گفت: تجاری‌سازی یافته‌های علوم انسانی یکی از نیازهای روز جامعه ماست.

ضرورت گسترش کارآفرینی در حوزه علوم انسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مصطفی ملایی پیش از ظهر امروز در سومین هم‌اندیشی مرکز رشد واحدهای فناوری علوم انسانی در تالار شهید مطهری پردیس قم دانشگاه تهران بیان کرد: در دهه‌های اخیر نوآوری و بومی‌سازی تولیدات علمی به عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های ایجاد شرایط کاربردی شدن علوم انسانی مورد توجه دست‌اندرکاران این علم قرار گرفته است.

وی افزود: نوآوری در علوم انسانی می‌تواند موجب افزایش راندمان بهره‌برداری از نظریات و ایده‌های اندیشمندان حوزه علوم انسانی شود.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری علوم انسانی قم عنوان کرد: یکی دیگر از آثار نوآوری در حوزه علوم انسانی استفاده از منابع در فعالیت‌هایی مانند تولید محصولات و ارائه خدمات است که موجب افزایش بنیه علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور می‌شود.

وی گفت: در دنیای امروز نیاز علوم انسانی به یادگیری، نوآوری و بومی‌سازی و کاربردی کردن یافته‌های علمی بسیار گسترش یافته است و در کشور ما نیز این نیاز در سال‌های اخیر احساس شده است.

ملایی اظهار داشت: در این زمینه رویکرد دانشگاه‌ها و مراکز علمی به سمت نوآوری امری ضروری به نظر می‌رسد چرا که اگر نتوانیم در این زمینه درست اقدام کنیم، نه تنها توانایی رقابت در عرصه علمی را نخواهیم داشت بلکه سهم ما در تولید و پیشرفت ناچیز خواهد بود.

وی با اشاره به نقشی که مراکز رشد می‌توانند در ایجاد این نوآوری‌ها ایفا کنند گفت: مرکز رشد، مرکزی است که زیر نظر مدیریت متخصصین حرفه‌ای اداره می‌شود و وظیفه آن حمایت از ایجاد و توسعه حرفه‌های جدیدی است که در قالب واحدهای نوپا فعالیت دارند.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری علوم انسانی قم با اشاره به تأسیس نخستین مرکز رشد علوم انسانی در استان قم بیان داشت: این مرکز با اهتمام مسئولین برای حمایت از ایده‌های نوآورانه در استان قم راه‌اندازی شده است و به دلیل مجاورت با حوزه‌های علمیه و مراکز علمی قوی در علوم انسانی می‌تواند نقش پررنگی در ایجاد نوآوری در این علوم ایفا کند.

وی با اشاره به اهداف این مجموعه خاطر نشان کرد: این مرکز تلاش می‌کند با حمایت از راه‌اندازی کسب و کارهای دانش‌بنیان در حوزه علوم انسانی، ایده‌های نوآورانه را به کسب و کارهای موفق تبدیل کند.

ملایی با بیان اینکه گسترش کارآفرینی در حوزه علوم انسانی از وظایف این مرکز است اظهار داشت: این مرکز تلاش کرده با تشکیل جلسات و هم‌اندیشی با نخبگان حوزوی و دانشگاهی از ظرفیت‌های استان قم حداکثر استفاده را ببرد.

وی اضافه کرد: مرکز رشد علوم انسانی هم‌اکنون در حال تأسیس نمایندگی‌هایی در دانشگاه‌های استان قم است که با استفاده از این نمایندگی‌ها، روابط کاملی با پژوهشگران برقرار کرده و می‌تواند فعالیت‌های نوآورانه در علوم انسانی را گسترش دهد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول