اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

انقلاب اسلامی ایران در ساحت نظریه‌پردازی جهان شالوده‌شکنی کرد

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: انقلاب اسلامی ایران در ساحت نظریه‌پردازی شالوده‌شکنی صورت داد به گونه‌ای که امروز نسل چهارم انقلاب اسلامی با تأثیر از آن در برابر انقلاب‌های مادی دنیا شکل گرفته است.

انقلاب اسلامی ایران در ساحت نظریه‌پردازی جهان شالوده‌شکنی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی در جمع منتخبان روسای گردشگری کشور مالزی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تفاوت بسیاری با سایر انقلاب‌های قرن بیستم دارد که طبقاتی و مارکسیستی بود، اظهار داشت: به قول میشل فوکو انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب روحانی بود و الهام‌بخش بسیاری از تحولات سیاسی اجتماعی دنیای معاصر شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در ساحت نظریه‌پردازی شالوده‌شکنی صورت داد به گونه‌ای که امروز نسل چهارم انقلاب اسلامی با تأثیر از این انقلاب روحانی و معنوی در برابر انقلاب‌های مادی شکل گرفته است.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی با همه انقلاب‌های غرب و شرق خود متفاوت بود، یادآور شد: یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شرایط حمله عراق به ایران فراهم شد و جنگ هشت ساله شکل گرفت، اما چون انقلاب اسلامی انقلابی طبقاتی نبود، از جانب مردم حمایت شد.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان در این ایام 24 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، تصریح کرد: اختلاف دنیای غرب با ایران در اینجا مشخص می‌شود و امروزه نیز ما درصدد هستیم با همین شیوه از مبانی و دستاوردهای انقلاب اسلامی حمایت کنیم.

ذاکراصفهانی ادامه داد: در ابتدای انقلاب اسلامی تنها دو دانشگاه داشتیم و امروز بیش از 150 دانشگاه داریم و علاوه بر آن در عرصه‌های علوم و فنون نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم.

وی در ادامه در ارتباط با ویژگی‌های شهر اصفهان و گذشته این شهر گفت: اصفهان به نام استانی چهار فصل معروف است چرا که در غرب خود پذیرای گیاهانی سردسیر و در شرق آن گیاهان گرم‌سیر چون نخل می‌روید و فاصله شرق و غرب اصفهان 500 کیلومتر است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان در گذشته به دو دوره تاریخی پیش از اسلام و بعد از ظهور اسلام تقسیم‌بندی می‌شود، ادامه داد: البته در دوره‌های بعد از اسلام، اصفهان در زمان آل‌بویه، سلجوقی و صفوی، دوران اعتلای خود را داشته به گونه‌ای که در هر سه دوره نیز اصفهان پایتخت ایران بوده است.

وی افزود: حوزه سیاسی ما به ویژه در عصر صفوی، فرهنگ و تمدن درخشانی را شکل داد چرا که به عقیده صفویان پشتوانه فکری، فلسفی، فرهنگی و اصول مورد نیاز ایجاد یک تمدن غنی و نظام سیاسی پابرجا بوده است.

ذاکراصفهانی اضافه کرد: در دوره صفوی تمام عناصر مادی و معنوی تمدن مانند ادبیات، فرهنگ، فلسفه و فقه را می‌توان یافت و فلسفه صدرایی که در دوره صفویه شکل گرفت در زمان خود بر روی جریان فلسفی تمام دنیا اثر گذاشت.

وی اظهار داشت: در آن دوره پادشاه صفوی از شمال ایران به اصفهان مهاجرت می‌کند و برای مشروعیت بخشیدن به حکومت خود علمایی را از جبل‌العامل دعوت به همکاری می‌کند.

استاندار اصفهان در خاتمه صحبت‌های خود سطح روابط ایران و مالزی را بسیار خوب دانست و تصریح کرد: امروز بیش از 15 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در کشور مالزی مشغول به تحصیل هستند که خروجی خوبی برای کشور داشته است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول