اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور مطرح کرد

اجرای پروژه‌های بزرگ آب و فاضلاب برای مقابله با بحران بی‌آبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به وضعیت نا به سامان بارندگی در کشور پیشنهاد داد برای مقابله با این بحران پروژه‌های بزرگ آب و فاضلاب در تمام شهرها اجرایی شود.

اجرای پروژه‌های بزرگ آب و فاضلاب برای مقابله با بحران بی‌آبی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان فارس،  طرح تاسیسات فاضلاب شهر جهرم شامل شبکه جمع‌آوری، خطوط انتقال و تصفیه‌خانه فاضلاب جهرم در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

مهدی ثمره‌هاشمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در مراسم بهره‌برداری از طرح تاسیسات فاضلاب شهر جهرم که شامل شبکه جمع‌آوری، خطوط انتقال و تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان است، با اشاره به وضعیت نا به سامان بارندگی در کشور اظهار داشت: بی‌تردید برای مقابله با بحران باید به سمت پروژه‌های بزرگ آب و فاضلاب رفت و لازمه این مهم بهره‌گیری از سیستم خصوصی‌سازی و جذب سرمایه‌گذار است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا در ادامه به لزوم اجرای پروژه‌های دفع بهداشتی فاضلاب در شهرهایی که با مشکلات و ضعف بیشتری در حوزه منابع آب شرب رو به رو هستند، تصریح کرد: در استان‌هایی که خشکسالی در آنها تاثیر بیشتری داشته است و با کم‌آبی و فقر منابع آب شرب مواجه هستند، اجرای پروژه‌های فاضلاب ضروری‌تر به نظر می‌رسد و فارس نیز در ردیف این استان‌ها قرار دارد.

ثمره هاشمی در بخشی دیگری از سخنان خود با حائز اهمیت دانستن عملیات دقیق و مهندسی در اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب ابراز داشت: مسئله‌ای که باید در قبال آن مسئول باشیم و بر آن تاکید کنیم اجرای دقیق و مهندسی پروژه‌هاست.

وی نظارت دقیق بر کار پیمانکاران، طراحان و مشاوران طرح‌ها را از وظایف مجریان طرح‌های آب و فاضلاب بر شمرد و گفت: باید بر فعالیت‌های عوامل اجرای پروژه‌ها نظارت دقیق وجود داشته باشد و ارزیابی طرح و قیمت‌ها در دستور کار قرار گیرد تا خدای ناکرده حقی تضییع نشود و منفعت جامعه و مردم به مخاطره نیفتد.

مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل آبفا در پایان به شعارهای وزارت نیرو اشاره و خواستار پیگیری دقیق و کارشناسانه برای کاهش هزینه‌ها شد.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول