اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردل:

شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر اردل احداث می‎شود

خبرگزاری فارس: فرماندار اردل گفت: با توجه به وضعیت دفع غیربهداشتی فاضلاب در این شهر احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر به‌عنوان طرح‌های مهر ماندگار پیگیری می‎شود.

شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر اردل احداث می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فیروز خسروی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص توپوگرافی این شهرستان و کمبود زمین بدون صاحب لازم است اعضای کمیته مکان‌یاب علاوه بر بررسی‎های کارشناسی با انعطاف بیشتری نسبت به تأیید مکان‌های پیشنهادی اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه برای تعدادی از روستاهای شهرستان مکان دفن زباله در نظر گرفته شده است ولی به علت عدم آماده‌سازی سایت دفن زباله در حال حاضر امکان دفن زباله در این محل‌ها وجود ندارد.

خسروی با تأکید بر ضرورت تسریع آماده‌سازی و تسطیح و خاکبرداری سایت‌های دفن زباله در سطح روستاهای این شهرستان، گفت: مقرر شد تعاونی با حضور دهیاران شهرستان تشکیل و پس از آن با تجهیز تعاونی به بیل مکانیکی و لودر نسبت به آماده‌سازی سایت زباله اقدام شود اما لازم است تا آماده‌سازی سایت‌های جدید، زباله‌ها در روستاها و در مکان قدیمی دفن زباله، دفن شوند.

فرماندار شهرستان اردل با اشاره به واگذاری محل‌های دفن زباله به روستاها، گفت: مصوب شد اقدامات لازم برای واگذاری مکان‌های تأیید شده توسط کمیته مکان‌یاب برای دفن زباله از طریق منابع طبیعی به دهیاری‌ها صورت گیرد.

وی بر ضرورت ساماندهی وضعیت کشتار دام در روستای کاج تأکید کرد و گفت: پیش از این مقرر شد نشستی با حضور روسای شبکه دامپزشکی، شبکه بهداشت، اداره صنعت و معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بخشداری بخش مرکزی و شهردار اردل تشکیل شود و هماهنگی‌های لازم در خصوص ساماندهی وضعیت کشتار دام روستاها انجام شود.

خسروی روند کلرزنی آب آشامیدنی این شهرستان را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: مقرر شد نسبت به ترمیم به موقع شکستگی‌های لوله آب در روستاهای تحت پوشش امور آب و فاضلاب روستایی هر چه سریع‌تر اقدام شود تا آب آشامیدنی مناطق روستایی به ‌صورت مطلوب کلرزنی شود.

فرماندار شهرستان اردل با اشاره به وضعیت دفع غیربهداشتی فاضلاب در شهر اردل، گفت: با توجه به اینکه دفع غیربهداشتی فاضلاب شهر اردل به عنوان یک معضل مهم بهداشتی است، پیشنهاد می‎شود که احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر از طریق فرمانداری و امور آب و فاضلاب شهری اردل به ‌عنوان طرح‌های مهر ماندگار مطرح و به استانداری ارسال شود.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول