اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران:

مطالعات تصفیه فاضلاب 120 روستای مازندران آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران از مطالعه اولیه 120 روستا در اجرای طرح تصفیه فاضلاب خبر داد.

مطالعات تصفیه فاضلاب 120 روستای مازندران آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عصر امروز نخستین پروژه تصفیه فاضلاب روستایی مازندران در حوزه علمیه امام صادق (ع) روستای کوتنا قائمشهر به عنوان طرح پایلوت پکیج تصفیه فاضلاب به بهره‌برداری رسید.

مدیر عامل آبفار استان مازندران بعدازظهر امروز در آیین افتتاحیه اولین پروژه تصفیه فاضلاب روستایی با ابراز خرسندی از به ثمرنشستن این پروژه در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طرح تصفیه فاضلاب روستایی در مازندران برای اولین بار در دو روستای زاغمرز بهشهر و شورکای جویبار شروع شده و در دست اجراست.

محمدحسین برزگر با اشاره به زمانبر بودن پروژه‌های تصفیه فاضلاب افزود: بر اساس توافق‌نامه‌ای میان آبفای کشور با بانک توسعه اسلامی در راستای احداث تصفیه خانه فاضلاب، شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران نیز در ردیف اجرای این پروژه قرار گرفت که امیدواریم با ابلاغ به موقع اعتبارات پروژه تصفیه فاضلاب در روستاهای استان اجرایی شود.

وی از مطالعه اولیه 120 روستا در اجرای طرح تصفیه فاضلاب خبر داد و گفت: این روستاها در مرحله اول قرار دارند که البته در صورت تهیه زمین در دیگر روستاها نیز اجرایی می‌شود.

برزگر زمان اجرای پروژه تصفیه فاضلاب روستایی حوزه علمیه امام صادق (ع) روستای کوتنا قائمشهر را 8 ماه بیان کرد و گفت: این پروژه از پکیج‌هایی است که برای مجتمع‌ها و شهرک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در همین راستا آمادگی داریم مانند این پروژه را در شهرک‌ها و مجتمع‌های کوچک اجرا کنیم.

وی درباره فواید اجرای پروژه مذکور اظهار داشت: علاوه بر اینکه از آلودگی محیط زیست و آب شرب جلوگیری می‌شود از پساب آن نیز می‌توان در آبیاری کشاورزی استفاده کرد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران نیز در سخنان کوتاهی پروژه‌های تصفیه فاضلاب را در دنیا، مرز توسعه‌یافتگی کشورها دانست و گفت: این پروژه با سیستم هوادهی ممتد به صورت پایلوت اجرایی شده است.

محمد بابازاده هزینه این پروژه را 150 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: سیستم تصفیه فاضلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) کوتنا قائمشهر با ظرفیت 60 مترمکعب برای 500 نفر اجرا شده است.

انتهای پیام/ی20/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول