اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت آب و فاضلاب فارس خواستار شد

خرید انشعاب فاضلاب توسط شهروندان جهرمی

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: جهرمی‌ها هر چه سریع‌تر در مورد خرید انشعاب فاضلاب در این شهر اقدام کنند.

خرید انشعاب فاضلاب توسط شهروندان جهرمی

محمدعلی قلندری امروز در حاشیه بهره‌برداری از طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان جهرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم در تشریح اهداف این طرح مهم اظهار داشت: جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و استفاده از پساب فاضلاب از جمله اهداف اجرای این پروژه بوده است.

وی افزود: اعتبار اجرای این پروژه در بخش اجرای خط انتقال و شبکه بالغ بر 112 میلیارد و 216 میلیون ریال و هزینه اجرای مدول اول تصفیه‌خانه تاکنون افزون بر 60 میلیارد و 384 میلیون ریال بوده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان فارس ادامه داد: تصفیه‌خانه فاضلاب جهرم در زمینی به مساحت 106 هکتار به روش لاگون‌های هوادهی اختلاط کامل در مدول اول احداث شده است و مساحت زیربنای ساختمان‌ها و تاسیسات آن یک‌هزار و 685 متر مربع، مساحت لاگون‌های هوادهی 10 هزار متر مربع و مساحت لاگون ته‌نشینی 33 هزار و 500 متر مربع است.

این مسئول تصریح کرد: متوسط ورودی فاضلاب به این تصفیه‌خانه 14هزار و 168 مترمکعب در روز و حداکثر فاضلاب ورودی به آن در دوره طرح 316 لیتر در ثانیه است.

قلندری با تشریح چگونگی شروع مطالعات طرح جامع فاضلاب جهرم گفت: این پروژه در سال 1375 برای جمعیت 93 هزار و 600 نفر آغاز شد و طی 25 سال، دوره طرح برای 196 هزار و 500 نفر با جمعیت انتهای دوره طرح در سال 1400 پیش‌بینی شده و در حال اجراست.

سرپرست شرکت آبفا استان فارس پس از توضیحاتی پیرامون طول خطوط انتقال مورد نیاز و جنس و اقطار لوله‌های به کار رفته، از اجرای طرح خطوط انتقال که 9.5 کیلومتر آن به صورت تونلی و به روش نقبی با لوله بتنی اجرا شده است خبر داد و ابراز امیدواری کرد که مردم ولایت‌مدار جهرم هر چه سریع‌تر در مورد خرید انشعاب فاضلاب در این شهر اقدام کنند.

انتهای پیام/‌ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول