اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 160 میلیارد ریال در هفته دولت

7 پروژه آب و فاضلاب در آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در هفته دولت هفت پروژه آب و فاضلاب در استان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: برای اجرای این پروژه‌ها 160 میلیارد ریال هزینه شده است.

7 پروژه آب و فاضلاب در آذربایجان‌شرقی به بهره‌برداری می‌رسد

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی، رضا پوررجب در تشریح فعالیت‌ها و طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت امسال اظهار کرد: در هفته مبارک دولت از چندین طرح آبرسانی و طرح فاضلابی در شهرها و روستاهای استان بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: طرح آبرسانی به مسکن مهر کلانشهر تبریز در سایت 250 هکتاری واقع در شهر جدید سهند تبریز، طرح‌های شبکه جمع‌آوری فاضلاب سطح شهر مراغه، طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب جاده تهران و خیابان شهید بهشتی تبریز، آبرسانی به روستاهای اسفهلان و قلعه‌چه و مخزن SE5 در تبریز از جمله طرح‌هایی است که در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان در خصوص طرح آبرسانی سایت 250 هکتاری مسکن مهر کلانشهر تبریز گفت: برای اجرای عملیات آبرسانی به مسکن مهر کلانشهر تبریز در سایت 250 هکتاری در حال حاضر تعداد سه حلقه چاه با دبی 75 لیتر در ثانیه حفر و تجهیز شده و خط انتقال آب با سه کیلومتر لوله با سایز 300 میلیمتر از جنس چدن داکتیل اجرا شده و همچنین شبکه توزیع نیز از لوله‌های 110 تا 800 میلیمتر حدود 22 کیلومتر اجرا شده است که با هزینه‌ای بالغ بر 15 هزار و 400 میلیون ریال با حضور مقامات استانی در هفته مبارک دولت بهره‌برداری خواهد شد.

پوررجب در ادامه به طرح آبرسانی به روستای "قلعه‌چه" اشاره کرد و گفت: طرح آبرسانی به روستای "قلعه‌چه" از چهار بخش تشکیل شده که قسمت اول آن خط آب‌آور با لوله 160 میلیمتر به طول 250 متر به موقعیت تعیین شده برای احداث ایستگاه پمپاژ و اجرای یک رشته خط لوله پمپاژ تا ورودی مخزن ذخیره آتی‌الاحداث روستای "قلعه‌چه" است.

وی در خصوص قسمت‌های دیگر طرح آبرسانی به روستای "قلعه‌چه" گفت: در این طرح یک واحد ایستگاه پمپاژ برای انتقال آب به میزان پنج لیتر در ثانیه، ساخت یک باب مخزن 500 مترمکعبی در ارتفاعات روستا و در نهایت توسعه شبکه توزیع آب روستای "قلعه‌چه" به متراژ یک‌هزار و 300 متر در سایزهای 63 تا 160 میلیمتر با لوله‌های پلی‌اتلین که کلاً با هزینه‌ای بالغ بر یک هزار و 758 میلیون ریال از محل منابع استانی و همچنین سایر منابع اجرا شده است.

پوررجب در خصوص طرح آبرسانی به روستای "اسفهلان" نیز گفت: اجرای طرح آبرسانی به روستای "اسفهلان" توسط خط 600 میلیمتری آبرسانی از تبریز به نواحی جنوب غرب و از طریق انشعاب از خط لوله مذکور و انتقال به مخزن ذخیره موجود روستا با احداث یک واحد ایستگاه پمپاژ و خط لوله مربوطه است.

وی افزود: این خط لوله پمپاژ حدود 2 هزار و 976 متر بوده که یک هزار و 96 متر آن با لوله 300 میلیمتری از نوع چدن داکتیل در مسیر رودخانه احداث شده و بقیه آن نیز از جنس چدن داکتیل و فولادی اجرا شده است این طرح با هزینه‌ا‌ی بالغ بر 7 هزار و 925 میلیون ریال منابع استانی و سایر منابع به منظور تامین آب شرب روستائیان عزیز این منطقه آماده افتتاح شده و در هفته مبارک دولت از آن بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت در بخش دیگری از سخنان خود به طرح‌های فاضلاب آماده افتتاح در سطح شهر تبریز اشاره کرد و افزود: چندین طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح شهر تبریز از جمله اجرا و اتصال خط فاضلاب واقع در جاده تهران از میدان بسیج به سه راهی اهر با متراژ 2 هزار متر، اجرا و اتصال شبکه فاضلاب کوی بهشتی در آخر خیابان حجتی به مقدار 3 هزار و 500 متر جمعاً با هزینه‌ای بالغ بر 103 هزار و 766 میلیون ریال انجام شده و آماده افتتاح است.

وی ادامه داد: همچنین احداث مخزن SE5 تبریز با ظرفیت 10 هزار مترمکعبی و با هزینه‌ای بالغ بر 15 هزار و 454 میلیون ریال در حدفاصل تبریز و باسمنج احداث شده و در هفته مبارک دولت به بهره‌برداری خواهند رسید.

پوررجب در پایان به عملیات اجرایی طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح شهر مراغه اشاره کرد و افزود: شبکه جمع‌آوری فاضلاب سطح شهر مراغه شامل منطقه زینال‌آباد، خیابان شهید اکرمی و میکائیل‌آباد به طول 5 هزار و 300 متر با قطر لوله‌های 200 و 250 میلیمتری و با هزینه‌ای بالغ بر 9 هزار و 84 میلیون ریال اجرا شده است.

وی همچنین اضافه کرد: اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب منطقه اکبر‌آباد به طول یک هزار و 305 متر و در سایزهای 200 تا 315 میلیمتری و با هزینه‌ای بالغ بر 3 هزار و 750 میلیون ریال نیز از جمله طرح‌هایی است که به اتمام رسیده و در هفته مبارک دولت به بهره‌برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول