اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه

85 درصد جمعیت خوزستان زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: جمعیت زیر پوشش فاضلاب در خوزستان با رشد 2 برابری نسبت به سرانه کل کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه به 85 درصد می‌رسد.

85 درصد جمعیت خوزستان زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی آبفا خوزستان، علیرضا قرینه اظهار داشت: براساس برنامه پنجم توسعه، سرانه جمعیت زیر پوشش خدمات فاضلاب در پایان سال 94 باید به 42 درصد برسد که با مشارکت مردم در خرید اوراق مشارکت این رقم به حدود 85 درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 38 درصد جمعیت استان زیر پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند، افزود: هم اکنون 795 هزار نفر در قالب بیش از 187 مشترک فاضلاب از خدمات دفع فاضلاب بهره مند هستند.

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به شرایط خاص استان به لحاظ منابع آبی اظهار داشت: از آنجا که منبع اصلی تأمین آب مردم از طریق استان آب‌های سطحی است، به منظور پیشگیری از مشکلات زیست محیطی و بهداشتی ناشی از ورود فاضلاب به این منابع، در دور سوم سفر هیئت دولت به استان طرح احداث شبکه فاضلاب 16 شهر استان از طریق فروش اوراق مشارکت تصویب و مقرر شد طی سه سال 900 میلیارد تومان به این منظور اختصاص یابد.

قرینه ادامه داد: به این ترتیب با عرضه این اوراق می‌توان 210 کیلومتر خطوط اصلی و 2 هزار و 500 کیلومتر شبکه فرعی را اجرا نمود که به موجب آن 385  هزار مشترک از خدمات فاضلاب بهره‌مند خواهند شد.

براساس همین گزارش، در این راستا تاکنون عملیات اجرایی شش پروژه در شهرهای آبادان، شادگان و بهبهان آغاز شده و به زودی نیز عملیات اجرایی شبکه فاضلاب شهرهایی مانند شوشتر و اندیمشک کلنگ‌زنی خواهد شد.  

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول