اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران:

فرهنگ شهادت دشمنان را زمین‌گیر کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مسئله حجاب یک حکم صریح قرآنی است گفت: آنچه دشمنان ما را زمین‌گیر کرده فرهنگ شهادت است.

فرهنگ شهادت دشمنان را زمین‌گیر کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید احمد خاتمی سحرگاه امروز در مراسم احیاء شب قدر در حرم مطهر حضرت معصومه(ع) سرباز فداکار دین بودن را از جلوه‌های عشق به خداوند در سیره مولا علی(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: امیرالمؤمنین(ع) در دوره بعثت، هجرت، سکوت و در دوره حکومت سرباز دین بود.

وی خاطر نشان کرد: در دوره هجرت پیامبر اسلام مواجه با بیش از 80 جنگ بود که در تمام این جنگ‌ها مرد پا به رکاب قهرمان، امیرالمؤمنین(ع) بود.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دوره سکوت امیرالمؤمنین را جلوه‌ای از عظمت آن حضرت دانست و ابراز داشت: امام علی(ع) در این 25 سال خون دل خورد و بر اساس خطبه 217 نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین این دوره از سخت‌ترین دوره‌های زندگی ایشان بوده است که تنها به دلیل نگرانی‌اش برای از بین نرفتن دین سکوت کرد.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) روح دوران حکومتش را در خطبه 131 نهج‌البلاغه بیان می‌کند افزود:‌ امام می‌فرماید ما رقابت در حکومت نداشتیم، نمی‌خواستیم به دنیا برسیم، نشانه‌های دین را از بین برده بودند خواستیم دوباره این نشانه‌ها را وارد کنیم و می‌خواهیم اصلاح واقعی در شهر‌ها صورت بگیرد، مظلومین در امان باشند ما آرزوی اجرای احکام دین را داریم.

خاتمی اظهار داشت: آن کس که عاشق خدا است برای او هیچ حکمی از احکام خدا برایش پیش پا افتاده نیست به خصوص حکم مسلم قرآنی حجاب که در 10 آیه قرآن، بر آن تصریح شده است.

وی تصریح کرد: کسی نمی‌تواند دم از عشق به مولا علی بزند اما در همان حال احکام مقدس اسلام را زیر سئوال ببرد.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم چهارمین جلوه عشق مولا به خداوند را عشق به شهادت دانست و گفت: مولا به عشق شهادت زنده بود که این مطلب را در نامه 23 نهج‌البلاغه به وضوح می‌توان دید.

وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ شهادت کشور ما را بیمه کرده است خاطر نشان کرد: آنچه دشمنان را زمین‌گیر کرده است فرهنگ شهادت، فرهنگ آل پیامبر(ص) ‌و آل علی(ع) است.

خاتمی با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین(ع) امشب به وصالش رسید‌ اظهار کرد: امشب همه جهان هستی نگرانند اما تنها کسی که نگران نیست امیرالمؤمنین(ع) است.

وی تصریح کرد: با ضربت خوردن امیرالمؤمنین، مولا به آنچه می‌خواست رسید اما عدالت و انسانیت یتیم شد و در این واقعه آنچه آدم را می‌سوزاند شهادت مولا نیست، بلکه مظلومیت مولا است.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: علی(ع) 25 سال خون جگر خورد و خار در چشم و استخوان در گلو بود اما یک لحظه از عمرش را در غیر از دفاع اسلام به کار نبرد.

وی با بیان اینکه دوره حکومت دوره آقایی است یادآور شد: اما سخت‌ترین دوره عمر مولا علی همین دوره حکومت است.

خاتمی تاکید کرد: کار را به جایی رساندند که خوارج نهروان با اینکه امیرالمؤمنین(ع) سمبل ایمان بود گفتند که علی(ع) کافر شده است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول