اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان:

شهادت‌طلبی؛ عامل معرفی ایران به‌عنوان منادی دفاع از مظلوم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان، گفت: برخورداری ملت ایران از روحیه شهادت‌طلبی و ایثار عامل اساسی معرفی ایران به‌عنوان منادی دفاع از مظلومین در جهان است.

شهادت‌طلبی؛ عامل معرفی ایران به‌عنوان منادی دفاع از مظلوم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد سلیمانی در دیدار با خانواده شهدا در سنندج، اظهار کرد: مقام و جایگاه شهدا آنقدر والا و با ارزش است که بسیاری از اولیا و انبیای الهی آرزوی رسیدن به این مقام را داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شهدا بدون هیچ چشمداشتی جان و مالشان را در راه خدا و برای رضای خالقشان فدا کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان تصریح کرد: معامله ایثار و از خودگذشتگی شهدا با مادیات و کالاهای دنیوی کار اشتباهی است چراکه مقام و جایگاه شهدا آنقدر والاست که تنها با تبعیت از آموزه‌ها و حرکت در مسیر اهداف آنان می‌توانیم آن را ارج نهیم.

سلیمانی اضافه کرد: مزد مجاهدان فی سبیل‌الله شهادت در راه خداست و شهدای ما این مزد را به بهترین شکل ممکن از پروردگار و مبعودشان گرفتند.

وی تصریح کرد: خدمت به خانواده شهدا پاسداشت ارزش‌ها و وظیفه‌ای سنگین بر عهده آحاد جامعه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان اضافه کرد: خانواده شهدا به‌عنوان وارثان انقلاب در راستای دفاع از ارزش‌های انقلاب بهترین چیز زندگی خود را فدا کردند و رفع مشکلات و موانع آنها توفیق الهی برای مسئولین و خادمان نظام است.

سلیمانی از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مسئولان نظام نام برد و گفت: این مهم عامل اساسی معرفی ایران اسلامی به‌عنوان منادی دفاع از مظلومین در جهان است.

به گفته وی، آنچه ما را در هشت سال دفاع مقدس پیروز در جنگ نرم بیمه و در برابر هجمه‌های دیگر دشمنان مقاوم و استوار ساخته، برخورداری ملت از فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان از خانواده شهدا به‌عنوان متولیان اصلی تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نام برد و گفت: خانواده شهدا باید به صورت مستقیم در این مقوله وارد شده و خود برنامه‌ریز برنامه‌های فرهنگی گسترش فرهنگ ایثار و شهادت باشند.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان، برطرف کردن مشکل مسکن و اشتغال خانواده‌های شاهد یکی دیگر از اولویت‌های این اداره کل است.

سلیمانی اضافه کرد: در زمینه اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر در دولت نهم و دهم اقدامات خوبی انجام شده و این روند همچنان ادامه دارد.

به گفته وی، سهم 25 درصدی استخدام خانواده شهدا و ایثارگران در سطح استان با تلاش همکاران و پیگیرهای مسئولان تحقق یافته و کم‌کاری در این بخش صورت نگرفته است.

سلیمانی بر تغییر نگاه خانواده شاهد به بحث اشتغال تاکید کرد و گفت: خانواده‌های شاهد و ایثارگر نباید اشتغال را در پست‌های دولتی و پشت میز خلاصه کنند بلکه باید با دید وسیع‌تر و استفاده از تسهیلات که به آنها اعطا می‌شود، ضمن ایجاد اشتغال برای خود، دیگران را نیز بکارگیری نمایند.

وی به تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در زمینه ساخت مسکن برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان اشاره کرد و گفت: به تمامی این خانواده‌ها حتی خانواده‌ شهدای اخیر استان هم تسهیلات مسکن پرداخت و همگی صاحب خانه شده‌اند.

به گفته سلیمانی، در زمینه مسکن برای فرزندان شاهد هم که ازدواج کرده و استقلال یافته‌اند، رایزنی‌های لازم با راه و شهرسازی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان تصریح کرد: سال گذشته برای خرید و یا ساخت مسکن تا سقف 30 میلیون تومان در مرکز استان و 25 میلیون تومان در دیگر شهرستان‌های استان پرداخت می‌شد که امسال این مبلغ به 35 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی در ادامه از پیشرفت 95 درصدی فاز توانبخشی مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان خبر داد و گفت: اقامتگاه، سالن اجتماعات، ارائه خدمات توانبخشی، خدمات مشاوره‌ای، آب درمانی و غیره از جمله امکانات این مجتمع است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان خاطرنشان کرد: این پروژه در طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفته و امیدواریم هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

سلیمانی در پایان تصریح کرد: مجتمع‌ فرهنگی، ورزشی و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور ارائه خدمات هرچه بهتر به خانواده‌های شاهد و ایثارگر کشور در مراکز استان‌ احداث می‌شود.

انتهای پیام/ح10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول